مایکروسافت اولین شرکت تریلیون دلاری خواهد بود!

آمار و ارقام نجومی را در صنعت آی‌تی و فناوری‌های نوین شاهد هستیم، شرکت‌هایی نظیر اپل و آلفابِت سهام نجومی دارند و از قرار معلوم مایکروسافت نیز اولین شرکت تریلیون دلاری خواهد بود!

3

حدود یک سال پیش ارزش سهام اپل از ۷۱۰ میلیارد دلار تجاوز می‌کرد، در آن زمان اپل اولین شرکتی بود که بیشتر از ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش داشت، این روند افزایش ارزش اپل ادامه پیدا کرد و به میزان ۷۷۵ میلیارد دلار رسید، تا اینکه دوباره شاهد کاهش آن بودیم و در حال حاضر به عدد ۶۱۷ میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت نیز اوضاع خیلی بدی ندارد و در حال حاضر به لحاظ ارزش بعد از اپل و آلفابت قرار گرفته است، بر اساس گزارشی که در Equities.com منتشر شده است، مایکل مارکُوسکی، کارشناس این وب‌سایت معتقد است مایکروسافت اولین شرکتی است که ارزش آن بیشتر از یک تریلیون دلار خواهد شد!

در حال حاضر ۵ شرکت بزرگ فناوری دنیا به‌ترتیب زیر ارزش گذاری شده‌اند:

  • اپل ۶۱۷ میلیارد دلار
  • آلفابت ۵۴۸ میلیارد دلار
  • مایکروسافت ۴۹۲ میلیارد دلار
  • آمازون ۳۵۹ میلیارد دلار
  • فیس‌بوک ۳۳۳ میلیارد دلار

بر اساس ادعای این کارشناس اقتصادی، مایکروسافت نسبت به اپل شانس بهتری برای رسیدن به میزان یک تریلیون دلار دارد. دلیل این امر نیز زمینه کاری مایکروسافت است، مایکروسافت در زمینه‌های نرم‌افزاری فعالیت می‌کند در صورتی که اپل را بیشتر در زمینه سخت‌افزار شاهد هستیم، نفوذ در بسترهای نرم‌افزاری راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. کارشناسان خرید لینکدین توسط مایکروسافت را نیز یکی دیگر از دلایل افزایش ارزش مایکروسافت می‌دانند، چرا که عموماً شبکه‌های اجتماعی بیشتر ارزش‌گذاری می‌شوند.

مایکروسافت برای اینکه به ارزش یک تریلیون دلار دست پیدا کند باید قسمت سهام خود را نیز دوبرابر کند، انتظار می‌رود کاربران عضو لینکدین تا سال ۲۰۲۰ به بالابردن ارزش مایکروسافت به میزان ۷۰۰ میلیون دلار کمک کنند. به این ترتیب تنها رقیبی که ممکن است سد راه رسیدن مایکروسافت به عنوان اولین شرکت یک تریلیون دلاری دنیا شود، شرکت آلفابت است.

در مجموع باید گفت پول گرد است و بازار دراز و در عالم تجارت همه چیز ممکن است، خریداران با عرضه یک محصول جدید و انقلابی به راحتی میلیون‌‌ها دلار پول راهی جیب تولید کننده می‌کنند و چه بسا اپل هم محصولی را در آستین داشته باشد که با رو کردن آن جایگاه خود را در میان با ارزش‌ترین شرکت‌های دنیا بالاتر ببرد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. سیسبی می‌گوید

    سلام، من خیلی وقت ها اخبار مورد نظرم رو از طریق وب سایت شما میگیرم، وب سایت هایی مانند شما تو ایران چند تا هستند که معروف هستند ولی نمیدونم علتش چیه که وب سایت شما رو وقتی میبینم کمتر کاربرها توش ابراز علاقه نشون میدن برای مشارکت و ثبت نظر، خود من یکیشون، شاید باید یه بررسی بکنید ببینید علتش چی هست چون حبف هست واقعا…

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیلی ممنون و سپاسیگزار از اینکه در این خصوص نظرات خودتون رو مطرح کردید

  2. مانا می‌گوید

    آمازون به زودی درصدر و فیسبوک در پایین ترین حد این 5 تا قرار میگیره . حالا ببین