iFixit گوشی‌های هوشمند 2016 را برحسب تعمیرپذیری رتبه‌بندی کرد

وب‌سایت iFixit به دلیل باز کردن گوشی‌های همراه و رتبه‌بندی آنها به‌ لحاظ تعمیر پذیری معروف شده است، اکنون که به پایان سال جاری میلادی نزدیک می‌شویم iFixit گوشی‌های هوشمند 2016 را برحسب تعمیرپذیری رتبه‌بندی کرده است.

0

وب‌ سایت iFixit منتظر عرضه یک محصول جدید و تراز اول است تا پس از باز کردن آن، نگاهی به قطعات داخلی این محصول انداخته و نحوه تعمیرپذیری این محصولات را رتبه‌بندی کند. انصافا هم باید گفت نمره‌هایی که به گوشی و تجهیزات جدید می‌دهد، امتیازهای خوب و قابل قبولی است و با استناد به این امتیازها به راحتی می‌توان در خصوص تعمیرپذیری یک محصول قضاوت کرد.

اکنون نیز که سلانه‌سلانه به پایان سال جاری میلادی نزدیک می‌شویم، بر و بچه‌های iFixit دست‌ به کار شده‌اند و نتایج زحمات یک‌ساله خود را در خصوص گوشی‌هایی که باز و بررسی کرده‌‌اند را منتشر کردند تا شاهد وضعیت و رتبه‌بندی گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ به لحاظ تعمیر پذیری باشیم.

در فهرستی که از جانب iFixit منتشر شده است، گوشی پرچمدار ال‌جی جی ۵ توانسته است بالاترین رتبه را در میان گوشی‌های تعمیرپذیر سال ۲۰۱۶ از آن خود کند. همان‌گونه که حتما می‌دانید جی ۵ به صورت ماژولار طراحی شده است و باتری قابل تعویض توسط کاربر و سایر قسمت‌های ماژولار این گوشی باعث شد تا جی ۵ امتیاز ۸ از ۱۰ را به لحاظ تعمیرپذیری از آن خود کند.

گوشی دومی که در فهرست گوشی‌های هوشمند تعمیرپذیر سال ۲۰۱۶ جا خوش کرده است، گوشی‌های خوشنام و دوست‌داشتنی پیکسل ایکس‌ال و پیکسل گوگل است، وب سایت iFixit مدعی است بیشتر قسمت‌های داخلی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گوگل به صورت ماژولار طراحی شده‌‌اند و تعویض این قسمت‌ها کار چندان سختی نیست، اما داستان بدنه و قاب پیکسل ایکس‌ال و پیکسل گوگل فرق می‌کند و به گفته iFixit، به راحتی نمی‌توان قاب این گوشی‌ها را جدا کرد. این موارد دست به دست هم داده‌اند تا iFixit به پیکسل‌های گوگل امتیاز ۷ از ۱۰ را به لحاظ تعمیرپذیری بدهد.

آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس نیز در مقام بعدی رتبه‌بندی وب‌سایت iFixit جا خوش کرده‌‌اند، بنا به ادعای کارشناسان iFixit،‌تعویض باتری و صفحه‌نمایش آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس اپل به راحتی انجام می‌شود، اما جدا کردن قطعه‌های داخلی این گوشی‌ها به این راحتی‌ها هم نیست و باید از ۴ مدل پیچ‌گوشتی مختلف استفاده کرد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از iFixit امتیاز ۷ از ده را برای تعمیر پذیری کسب کرده‌‌اند.

گوشی آیفون اس‌ای ار نیز به لحاظ تعمیرپذیری از iFixit امتیاز ۶ از ۱۰ را کسب کرده است، از قرار معلوم باتری و صفحه‌نمایش آیفون اس‌ای به راحتی جدا می‌شود اما تعمیر قطعات داخلی این گوشی ممکن است به کابل تاچ آی‌دی صدمه وارد کند.

گلکسی نوت ۷ نیز درست است که دیگر از چرخه بازار رسما خارج شده است، اما این‌گونه که پیداست این گوشی سامسونگ تعمیر راحتی دارد و قطعات داخلی ماژولاری را در این گوشی شاهد هستیم، البته باز کردن نوت ۷ به این راحتی‌ها هم نیست و باتری این گوشی را به سادگی نمی‌توان تعویض کرد. گلکسی نوت ۷ از ۱۰ امتیاز، ۴ امتیاز را برای تعمیرپذیری در فهرست iFixit از آن خود کرده است.

پرچمدارهای کهکشانی سامسونگ نیز در آخرین رتبه در فهرست گوشی‌های تعمیرپذیر ۲۰۱۶ سایت iFixit قرار گرفته‌اند. بر اساس ادعای iFixit،‌ بعضی از قسمت‌های داخلی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج به صورت ماژولار طراحی شده و تعویض این قسمت‌ها کار چندان سخت و دشواری نیست. اما برای اتصال بیشتر قطعات این گوشی از چسب استفاده شده است، این امر باعث شده تا باز کردن و تعمیر گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج به این راحتی‌ها هم نباشد و وب سایت iFixit، امتیاز ۳ از ۱۰ را به لحاظ تعمیرپذیری به این گوشی بدهد.

ifixit.org

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.