تماشا کنید: روند پیشرفت ساختمان مقر آینده اپل در ۶ ماه گذشته

اپل مدتی است که در حال ساخت مقر جدیدی برای خود است، باخبر شدیم که، مراحل ساخت مقر جدید اپل رو به اتمام است و با این حساب، تماشای روند پیشرفت ساختمان مقر آینده اپل در شش ماه گذشته خالی از لطف نیست.

0

طرفداران محصولات اپل به خوبی می‌دانند که اپل در حال ساخت ساختمان جدیدی است که در حال حاضر از آن با نام سفینه‌فضایی نیز یاد می‌شود. همان‌‌گونه که اشاره شد این ساختمان بزرگ و باشکوه در مراحل پایانی ساخت خود به‌سر می‌برد و به احتمال زیاد در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد، انتظار می‌رود حدود ۱۳ هزار کارمند در این ساختمان جدید مشغول به کار شوند.

در این بین چند نفر از هوادارن اپل با پهپاد از مراحل ساخت این پروژه عظیم که از سه سال پیش استارت آن زده شده است، فیلم‌برداری کرده‌اند. در ویدئویی که امروز آنرا با شما به تماشا خواهیم نشست، مَتیو رابرتز، مراحل ساخت ساختمان جدید اپل را در شش ماه گذشته به تصویر کشیده است. در این ویدئو سعی بر این بوده است که مراحل پیشرفت ساخت مقر اصلی اپل به خوبی‌ به تصویر کشیده شود.

در کنار طراحی منحصر به‌فرد قسمت وسط و کناره‌های این ساختمان، در این ویدئو شاهد سالن همایش این ساختمان بزرگ نیز هستیم که هزار نفر را در خود جای می‌‌دهد. جالب اینجاست که سقف مقر اصلی اپل نیز بدون هیچ‌گونه نگه‌دارنده‌ای بنا شده است و گفته می‌شود که بزرگترین سقف از جنس فیبر و کربن در دنیاست. مقر اپل از آنچه فکرش را بکنید بزرگ‌تر است و تنها به یک ساختمان بزرگ ختم نمی‌شود. در ساختمان جدید اپل شاهد قسمت‌های مختلفی هستیم. برای نمونه می‌توان به قسمت بزرگ مربوط به واحد تحقیق و توسعه اپل اشاره کرد، جانی آیو، مرد افسانه‌ای اپل و همقطارانش در این قسمت مستقر خواهند شد.

جالب اینجاست که از قرار معلوم اپل حسابی هوای کارمندان خود را دارد و به همین منظور در این ویدئو شاهد سالن بسیار بزرگی برای تمرین‌های ورزشی کارمندان اپل هستیم. یک پارکینگ بزرگ نیز در این ویدئو برای پارک کردن خودروهای کارمندان اپل و مهمانان به‌چشم می‌خورد. تیم کوک، مرد شماره یک اپل نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای از عظمت مقر جدید اپل تعریف و تمجید کرده بود.

بر اساس آنچه از این ویدئو می‌توان قضاوت کرد، مراحل ساخت مقر جدید اپل در حال اتمام است و  حدود ۸۰ درصد از زمین ۱۷۶ هکتاری این مقر بزرگ و باشکوه قرار است با فضای سبز پوشش داده شود. طراحی مقر اپل توسط شرکت طراحی انگلیسی فاستر و شرکا انجام شده است. استیو جابز فقید نیز تا پایان عمر خود در سال ۹۰ هدایت ساخت این مقر ۵ میلیارد دلاری را زیر نظر داشت.

اگر با این همه تعریف و تمجیدی که از این مقر بزرگ به میان آمد، مشتاق دیدن آن شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به تماشای روند پیشرفت ساختمان مقر آینده اپل در ۶ ماه گذشته بنشینید:

digitaltrends.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.