فناوری HoloActive Touch ب.ام.و یک داشبورد لمسی مجازی و معلق را در کنار فرمان خودرو فراهم می‌آ‌ورد

شرکت خودروساز آلمانی BMW به‌تازگی نسل جدید داشبورد لمسی خود را به کمک فناوری واقعیت افزوده رونمایی کرده است که HoloActive Touch نام دارد.

0

این ویژگی در واقع نسل جدید قابلیت AirTouch همین شرکت است که سال گذشته در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشته شده بود و انتظار داریم بی‌.ام‌.و HoloActive Touch را نیز به نمایشگاه CES 2017 امسال بیاورد. تفاوت اصلی این دو فناوری استفاده از یک صفحه‌نمایش لمسی مجازی به‌صورت شناور است که راننده تأیید فرمان‌ها را به‌صورت یک بازخورد فیزیکی احساس خواهد کرد.

HoloActive Touch با سرویس‌هایی که بخشی از فضای ابری Connected Cloud این شرکت محسوب می‌شوند کار می‌کند و تصویر بالا هم راننده را در حال اسکرول بین قابلیت‌های سرگرمی و ارتباطی نشان داده است. به این ترتیب برای اولین بار فرمان‌ها بدون هیچ‌گونه لمس فیزیکی انجام شده و به این ترتیب بدون نیاز به قرار دادن یک صفحه‌نمایش واقعی لمسی می‌توانید همان تجربه را داشته باشید.

به گفته BMW این داشبورد لمسی بسیار متفاوت از HUDهای مشابهی است که سعی می‌کنند با ایجاد انعکاس نور در شیشه چیزی شبیه به صفحه‌نمایش شناور را ایجاد کنند. در HoloActive Touch همچنین یک دوربین وجود دارد که می‌تواند تشخیص دهد چه زمانی نوک انگشتا راننده با سطح کنترل مجازی تماس خواد داشت اما BMW در مورد بازخورد فیزیکی و احساس راننده از ثبت فرمان چیز بیشتری را تشریح نکرده است.

هنوز مشخص نیست که این داشبورد مجازی جذاب چه‌زمانی به خودروهای بی.ام.و خواهد آمد اما حداقل می‌توان انتظار داشت در هفته‌‌های آینده تصاویر بیشتر و واقعی آن را از نمایشگاه لاس وگاس شاهد باشیم.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.