سامسونگ یک هدست واقعیت مجازی و یک هدست واقعیت افزوده جدید معرفی می‌کند

روز گذشته در رویداد واقعیت مجازی در سن‌دیگو دکتر سانگ‌هون هنگ مدیر ارشد سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد سامسونگ به زودی دو هدست واقعیت مجازی و افزوده جدید معرفی خواهد کرد.

0

هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ Gear VR 2 نام خواهد داشت که به گفته مدیر سامسونگ به‌زودی معرفی خواهد شد. هدست دوم از فناوری واقعیت افزوده شبیه به هدست هولولنز مایکروسافت بهره خواهد گرفت چرا که به گفته آقای سانگ‌هون واقعیت افزوده توسعه کسب‌وکار و کاربردهای بیتشری نسبت به واقعیت مجازی دارد و این هدست بر روی کسب‌وکار تمرکز خواهد کرد.

سامسونگ همچنین در این مراسم اعلام کرد براساس تعامل با دنیای واقعی چهار سطح کلی از واقعیت افزوده وجود دارد. سطح اول یک لایه دو‌بعدی بدون هیچ تعامل با دنیای فیزیکی است. سطح دوم یک لایه سه‌بعدی با تعامل بین اشیا مجازی اما بدون تعامل با اجزای واقعی است که نمونه واضح آن بازی Pokemon GO خواهد بود. سطوح سوم و چهارم هر دو با دنیای واقعی تعامل خواهند داشت اما تفاوت سطح چهارم ایجاد تغییرات در دنیای واقعی است. در حال حاضر هولولنز و گوگل تانگو مثال‌هایی از سطح سوم محسوب می‌شوند.

گفتنی است سامسونگ نیز قصد دارد وارد سطح سوم شود. این شرکت همچنین احتمال همکاری با شرکت Magic Leap را نیز در برنامه دارد که به اعتقاد سامسونگ باعث پیشرفت هر دو شرکت خواهد شد؛ خصوصاً در شرایطی که Magic Leap اخیراً برخی مدیران بالارده خود را از دست داده و به تاریخ عرضه اعلام شده خود نرسیده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.