هواوی سرانجام گوشی جادویی Honor Magic را معرفی کرد

پس از انتشار چندین تیزر و خبر جذاب در مورد یک گوشی جادویی دقایقی پیش سرانجام گوشی آنر مجیک هواوی رسماً معرفی شد.

0

شیائومی با عرضه Mi MIX آغازگر معرفی گوشی‌های مفهومی یا کانسپت‌فون‌ها شد و حالا هواوی آنر مجیک را معرفی کرده است. این گوشی با چندین ویژگی منحصربه‌فرد معرفی شده که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

گفتنی است آنر مجیک قرار است تنها در کشور چین عرضه شود و احتمالاً هیچ‌گاه به بازارهای جهانی راه پیدا نخواهد کرد. هواوی این گوشی را از طریق فروشگاه‌ای Vmall، JD، Tmall و Suning و از همین امروز عرضه خواهد کرد اما قیمت گوشی هنوز مشخص نشده است.

آنر مجیک از یک صفحه‌نمایش خمیده 5.09 اینچی از نوع AMOLED و با وضوح 2560 در 1440 پیکسل QHD بهره می‌برد که تراکم پیکسلی 577 پیکسل بر اینچ را به همراه دارد. این گوشی همچنین از تراشه Kirin 950 استفاده می‌کند که پیش از این در آنر 8 نیز استفاده شده بود و یک تراشه 8 هسته‌ای محسوب می‌شود. آنر مجیک دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم بوده و دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی (رنگی+مونوکروم) نیز در پشت گوشی و 8 مگاپیکسلی سلفی در جلوی آن قرار دارد. از سایر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به باتری 2900 میلی‌آمپرساعتی، اندروید 6.0 با رابط کاربری Honor Magic Live، ضخامت 7.8 میلی‌متری و 145 گرم وزن اشاره کرد.

اما این مشخصات که حتی در حد برخی پرچم‌داران بازار و خود هواوی نیست! چه چیزی مجیک را به یک گوشی جادویی تبدیل می‌کند؟

ویژگی‌های منحصربه‌فرد Honor Magic

به گفته هواوی آنر دارای ویژگی‌های خاصی به کمک هوش مصنوعی است. یکی از این ویژگی‌ها سنسور WiseScreen بوده که ترکیبی از یک سنسور در قاب گوشی و یک سنسور مادون قرمز در دوربین جلویی است. وقتی گوشی را برمی‌دارید آنر مجیک به صورت خودکار دست و چشمان کاربر را شناسایی کرده و در صورت هماهنگی قفل را باز می‌کند؛ سپس وقتی گوشی را به کنار و یا در جیبتان می‌گذارید صفحه‌نمایش در یک ثانیه خاموش خواهد شد.

یک قابلیت جدید دیگر FaceCode Intelligent Recognition نام دارد که به وسیله آن اعلان‌ها تنها برای چهره‌های شناخته شده توسط گوشی نمایان شده و به این ترتیب نگرانی از بابت استفاده دوستانتان از گوشی نخواهید داشت.

هواوی برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی آنر مجیک را به شکل زیر توصیف کرده است:

  • تصویر کنید با دوستتان در WeChat در حال گفتگو در مورد فیلم‌ها هستید؛ آنر مجیک می‌تواند آخرین فیلم‌های بلاک‌باستری را به شما توصیه کند.
  • تصور کنید که در جاده هستید؛ آنر مجیک متوجه می‌شود در حال رانندگی هستید و به شما توصیه می‌کند گوشی را به حالت رانندگی ببرید.
  • DeepThink: با فشردن و نگه داشتن دکمه Home آنر مجیک اطلاعاتی در مورد صفحه وبی که در حال مرور آن هستید در اختیارتان می‌گذارد (احتمالاً شبیه به Now on Tap گوگل)
  • وقتی از آنر مجیک برای سفارش تاکسی استفاده کردید مشخصات پلاک راننده روی صفحه و در صفحه قفل نمایش داده خواهد شد.
  • وقتی وارد تآتر یا سینما شدید آنر مجیک به صورت خودکار شماره بلیط شما را نمایش خواهد داد.
  • وقتی برای دریافت بسته مراجعه کنید آنر مجیک به صورت خودکار شماره رهگیری پستی را نمایش خواهد داد.

آنر مجیک همچنین به صورت خودکار برخی ویژگی‌ها را در صورت نیاز فعال خواهد کرد. به‌طور مثال وقتی در شب وارد اتاق تاریکی می‌شوید صفحه قفل گوشی چراغ قوه را روشن می‌کند تا اتاق را بهتر ببینید. همچنین با قابلیت My Pocket می‌توانید با سوایپ از پایین صفحه به بالا قابلیت ذخیره و به‌اشتراک‌گذاری را برای مقالات، ویدئوها، تصاویر و موزیک‌ها فعال کنید.

طراحی آنر مجیک

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید آنر مجیک برخلاف انتظارات گوشی بدون حاشیه صفحه‌نمایش نیست اما خمیدگی زیبایی در جلو و پشت خود دارد و از زبان طراحی متفاوتی نسبت به گوشی‌های فعلی هواوی و آنر استفاده می‌کند. هواوی دکمه Home را تغییر داده و حالا می‌توانید با لمس، دوبار لمس یا سوایپ عملیات بازگشت یا چندوظیفگی را انجام دهید. این دکمه همچنین به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل خواهد کرد.

باتری با فناوری جدید

باتری جدید آنر مجیگ از فناوری ساختار مولکولی ویژه گرافیتی بهره می‌برد که با طراحی برد شارژ جدید کاربر را قادر می‌سازد تنها در 10 دقیقه گوشی را تا 40 درصد و در 20 دقیقه تا 70 درصد شارژ کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.