فیس‌بوک در دوربین جدید مسنجر خود بار دیگر از اسنپ‌چت کپی‌برداری کرد!

فیس‌بوک مدت‌هاست که ویژگی‌های جالب اسنپ‌چت را در سرویس‌های خود از جمله مسنجر و اینستاگرام کپی می‌کند و این‌بار نوبت به ماسک‌های سه‌بعدی رسیده است.

1

قابلیت استوری را در اینستاگرام به عنوان یک مثال بارز کپی‌برداری فیس‌بوک از اسنپ‌چت می‌شناسیم اما این شرکت به تازگی یک ویژگی جذاب دیگر اسنپ‌چت را نیز تقلید کرده است. یکی از ویژگی‌های اسنپ‌چت قابلیت ماسک گذاشتن روی سلفی‌ها و اضافه کردن جلوه‌های ویژه روی صورت است که حالا به شکل دوربین جدیدی در مسنجر فیس‌بوک وارد شده است. فیس‌بوک همچنین اخیراً امکان اضافه کردن افکت‌های شبیه به پریسما روی تصاویر را نیز اضافه کرده است و به این ترتیب قصد دارد جایی برای نفس کشیدن اسنپ‌چت باقی نگذارد.

مسنجر فیس‌بوک تابستان امسال به رکورد یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید و با کپی کردن تمامی قابلیت‌های منحصربه‌فرد رقیب خود اسنپ‌چت می‌تواند دیگر دلیلی برای استفاده کاربرانش از سرویس‌های رقیب باقی نگذارد. فیس‌بوک همچنین در حال آزمایش یک ویژگی دیگر اسنپ‌چت برای ارسال تصاویر ناپدیدشونده است. از آن‌جا که اسنپ‌چت نسبت به کپی‌برداری‌های فیس‌بوک واکنشی نشان نمی‌دهد می‌توان این‌طور برداشت کرد که امکان کپی‌رایت این قابلیت‌ها وجود نداشته و یا فیس‌بوک یک معامله مخفیانه با اسنپ ترتیب داده است که ما از آن بی‌اطلاعیم!

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. آوای بورالان می‌گوید

    همه از فیسبوک کپی میکنن حالا یکم هم برعکسش اشکال نداره که