تمامی گوشی‌های گلکسی 2017 سامسونگ به Samsung Pay مجهز می‌شوند

اگرچه این روزها از سامسونگ به لطف پلتفرم اندروید به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند جهان یاد می‌شود، با این حال شرکت کره‌ای در کنار یدک کشیدن این عنوان طیف وسیعی از محصولات دیگر از لوازم خانگی هوشمند گرفته تا تجهیزات نظامی را تولید می‌کند.

0

سامسونگ در کنار ادامه دادن راه ارتقا هر ساله گوشی‌های هوشمندش، اقدام به ارائه خدمات جانبی همچون سیستم Samsung Health، سیستم خدمات پردازش ابری و سرویس پرداخت موبایلی می‌کند که اکثر آن‌ها با تجهیزات الکترونیکی این شرکت سازگاری دارند.

در همین راستا اگرچه تا پیش از این سرویس پرداخت موبایلی این شرکت که با نام Samsung Pay شناخته می‌شود تنها از طریق برخی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ قابل دسترس بوده است، با این حال گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تمامی گوشی‌های ساخت این شرکت که از تراشه NFC بهره می‌برند سال آینده به لیست پشتیبانی کنندگان Samsung Pay اضافه خواهند شد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی منابع موثق، Samsung Pay در اولین سال آغاز به کار خود ضرر 16.8 میلیون دلاری را علی‌رغم درآمد 4.12 میلیون دلاری به ارمغان آورده است. البته ناگفته نماند که سامسونگ تنها 229 میلیون دلار در جهت تعبیه زیرساخت‌های لازم برای گسترش Samsung Pay (خرید شرکت LoopPay) هزینه کرده است با این حال به نظر می‌رسد ارزش این سرویس اکنون به زیر 10.5 میلیون دلار رسیده است.

البته این شرکت در سالی که روزهای پایانی آن را در حال سپری کردن هستیم هرچند توانسته سرویس Samsung Pay را در کشورهای روسیه، بریتانیا، چین، اسپانیا، استرالیا، برزیل و سنگاپور هم ارائه کند و با 500 بانک بزرگ دنیا روابط مالی برقرار کند، با این حال هنوز زود است که بخواهیم از سامسونگ پی به عنوان سرویس پرداخت موبایلی جامع جهانی یاد کنیم. البته سامسونگ علاوه بر NFC از فناوری MST یا انتقال امن مغناطیسی در سرویس پرداخت موبایلی خود استفاده می‌کند که می‌تواند بر روی بسیاری کارت‌خوان‌های قدیمی‌تر نیز کار کند. این ترفندیست که کره‌ای‌ها را یک قدم از اپل و گوگل پیش خواهد انداخت زیرا اپل پی و سرویس پرداخت موبایلی گوگل هر دو تنها با فناوری NFC سازگاری دارند.

به هر حال به نظر می‌رسد سرویس سامسونگ پی به حدی از بلوغ و تکامل رسیده باشد که شرکت کره‌ای در نظر دارد، تمامی گوشی‌های سال آینده خود را با این سرویس سازگار کند. البته از آنجا که تنها گوشی‌های دارای NCF و یا پشتیبانی کننده از فناوری MST می‌توانند در جهت پرداخت موبایلی اقدام کنند، به احتمال زیاد در این مقاله منظور تمامی گوشی‌های بالا رده سری گلکسی بوده است.

لازم به یادآوریست که Samsung Pay تقریبا دو سال پیش و هم‌زمان با معرفی گوشی‌های گلکسی نوت 5 ارائه گردید. به هر حال تا پیش از این نیز Koh Dong-jin، وعده تجهیز گوشی‌های سری J این شرکت به سنسور اثر انگشت در سال آینده را داده بود، از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد که سامسونگ خواهان آن است که با تعبیه سنسور اثر انگشت در سری میان رده خود، دریچه‌ای برای آسان سازی تائید هویت افراد در هنگام استفاده از Samsung Pay ایجاد کند.

نکته قابل توجه دیگر آنکه این شرکت به موازات طرح فوق مشغول توسعه اپلیکیشنی تحت عنوان “Samsung Pay Mini,” بوده که به دارندگان گوشی‌های اندرویدی سایر برندها نیز امکان خرید آنلاین و استفاده از سرویس Samsung Pay را می‌دهد؛ هرچند که چندی پیش اپل مانع انتشار این اپ به بهانه نقض سیاست‌های این شرکت در اپ استور گردید.

androidheadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.