مایکروسافت رقیب آمازون اکو را در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد

هوش مصنوعی در قالب بسیاری از فناوری‌های امروزی در زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال برخورداری از یک دستیار صوتی هوشمند خانگی که بتواند علاوه بر کنترل یکپارچه لوازم خانگی هوشمند، وضعیت آب هوای فردا را بیان کند و یا برایتان بلیت رزرو نماید بدون شک بسیار لذت بخش است.

0

الکسا، سیری، کورتانا و گوگل نو چهار دستیار صوتی هوشمندی هستند که هم اکنون توسط شرکت‌های آمازون، اپل، مایکروسافت و گوگل توسعه می‌یابند. اگرچه برخی قابلیت‌های این اسم‌ها کمی با یکدیگر متفاوت بوده، با این حال بِیس کاری و دلیل خلق تمامی آن‌ها صرفاً برای راحت‌تر کردن کار افراد علاقه‌مند به فناوری است.

این راحتی کار می‌تواند در گاهی اوقات در ارسال یک ایمیل که با دستورات صوتی نوشته شده خلاصه شود و برخی اوقات نیز می‌تواند در قالب بررسی وضعیت ارزش سهامتان و دادن پیشنهاد‌هایی در این زمینه ارائه شود.

اگرچه از دستیاران صوتی هوشمند ابتدا بر روی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شد، با این حال چند سالی است که این یاران مجازی در قالب گجت‌های خانگی نیز به بازار عرضه شده‌اند. در این بین گوگل و آمازون هریک دو پلتفرم  Google Home و Amazon’s Echo را برای کنترل یکپارچه دستگاه‌های هوشمند خانگی ارائه کرده‌اند و این در حالیست که احتمالاً مایکروسافت نیز سال آینده دستیار خانگی هوشمند خود را با همکاری شرکت Harman Kardon عرضه خواهد کرد.

شاید بتوان از اصلی‌ترین مزیت کورتانا، به قابل دسترس بودن آن بر روی تمامی پلتفرم‌های موبایلی مشهور همچون اندروید و iOS اشاره کرد. در همین حال اگرچه اطلاعاتی در رابطه با ویژگی‌های دستیار صوتی خانگی Harman Kardon که از کورتانا قدرت گرفته در دست نیست، با این حال با استناد به تیزر فوق احتمالاً این محصول نیز دارای بدنه‌ای استوانه‌ای شکل همانند اکو آمازون بوده، با این حال در قسمت فوقانی آن یک صفحه نمایش گرد تعبیه شده است که با گفتن عبارت “Hey Cortana” آماده به کار می‌شود.

در سوی دیگر ردموندی‌ها به تازگی SDK جدیدی برای توسعه کورتانا در اختیار توسعه دهندگان قرار داده‌اند که به کار گیری کورتانا در لوازم خانگی هوشمند را امکان پذیر می‌کند، از این رو احتمال عرضه محصولات مشابه با دستیار صوتی Harman Kardon در سال آینده که از کورتانا قدرت گرفته‌اند هم وجود دارد. ناگفته نماند که اگرچه در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با قیمت احتمالی و تاریخ عرضه دستیار صوتی مشترک مایکروسافت و Harman Kardon منتشر نشده است، با این حال برای اطلاع از جزئیات شیوه به کار گیری دستیار صوتی ردموندی‌ها در گجت‌های تعاملی صوتی می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.