اسپاتیفای دیگر علاقه‌ای به خرید ساوندکلاود ندارد!

در حالی که ماه گذشته اخباری مبنی بر احتمال تصاحب سرویس ساوندکلاود توسط رقیب اصلی آن یعنی اسپاتیفای منتشر گردید، خبرهای جدید حاکی از آن هستند که این معامله انجام نخواهد شد زیرا برای خریدار توجیه اقتصادی از بین رفته است.

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که گوشی کردن و تماشای آنلاین موزیک یا فیلم از هر زمانی بیشتر شده است به طوری که هر از چند گاهی هریک از شرکت‌های مطرح فناوری از مایکروسافت گرفته تا اپل یک سرویس استریم محتوایت مولتی‌مدیا را ارائه می‌دهند.

در این بین صنعت استریم موسیقی درآمد سرشاری را هم برای ارائه دهندگان آن و هم هنرمندان به همراه آورده است و در این بین بدون شک سرویس دهندگانی موفق هستند که نسبت به رقبا امکانات بیشتری را به کاربران ارائه دهند. در همین حال چندی پیش در خبری از احتمال خرید سرویس ساوندکلاود توسط اسپاتیفای سخن گفتیم، با این حال گزارش جدید منتشر شده از سوی TechCrunch نشان می‌دهد که این معامله درنهایت انجام نخواهد شد.

همان‌طور که میدانید ساوندکلاود اغلب به ارائه سرویس اشتراک گذاری و ترویج صداهایی که توسط کاربرانش ساخته می‌شود می‌پردازد، با این حال از اسپاتیفای می‌توان به ارائه دهنده سرویس استریم موسیقی یاد کرد؛ به نوعی که کاربران در این سرویس تنها نقش دریافت کننده خدمات را دارند و خبری از مشارکت آن‌ها نیست.

علاوه بر این TechCrunch گزارش می‌دهد که مدیران اسپاتیفای پس مذاکرات فشرده، سرانجام نتوانسته‌اند بر سر قیمت ارائه شده از سوی گردانندگان آلمانی ساوندکلاود به توافق برسند و همین امر نیز باعث پایان مذاکرات آن‌ها شده است. در سوی دیگر Financial Times از به تعویق افتادن راه‌یابی اسپاتیفای به بازار سهام خبر داده که به شکل محسوسی میتواند پیش‌بینی‌های افزایش درآمد از این طریق را کاهش دهد.

به هر حال آن‌طور که به نظر می‌رسد اسپاتیفای اکنون توانایی خرید ساوندکلاود با پیشنهاد 700 میلیون دلاری را نداشته، با این حال احتمال اضافه شدن کاتولوگ ریمیکس ساوندکلاو در سال آینده و حتی سالیان آینده به سرویس اسپاتیفای همچنان وجود خواهد داشت.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.