پس از توقف فروش گلکسی نوت 7 اپل سهم بیشتری از بازار آمریکا را در اختیار گرفته است

سامسونگ و اپل در بازار آمریکا رقابت تنگاتنگی دارند، این‌گونه که گزارش شده است، اپل از توقف تولید نوت ۷ سامسونگ به نفع خود استفاده کرده و شاهد در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار گوشی همراه آمریکا توسط اپل هستیم.

2

نوت ۷، کمر سامسونگ را شکست و ضررهای زیادی به این تولید کننده بزرگ و خوشنام گوشی‌های همراه وارد کرد. هنوز که هنوزه خبرهایی از ضررهای سامسونگ بابت خرابی گلکسی نوت ۷ به گوش می‌رسد، بر اساس آخرین آماری که موسسه تحقیقاتی معتبر کانتار (Kantar) منتشر کرده است، اپل از توقف فروش گلکسی نوت ۷ به خوبی در آمریکا به نفع خود استفاده کرده است و توانسته از این خلا ایجاد شده سود کافی را ببرد. این‌گونه که موسسه آماری کانتار گزارش داده، سهم اپل در بازار گوشی‌های همراه هوشمند در آمریکا به ۴۰.۵ درصد افزایش یافته است. این میزان نسبت به سال‌های گذشته ۷ درصد بیشتر گزارش شده است.

اگر خبرهای موبایل را پیگیری می‌‌کنید، حتما در جریان هستید که آیفون‌های جدید اپل حرف چندانی برای گفتن نداشتند که بتوانند آمار فروش اپل را به این اندازه افزایش دهند، با این حساب به طور قطع می‌توان گفت، خرابی گلکسی نوت ۷ یکی از بزرگترین دلایل افزایش فروش گوشی‌های آیفون در بازار آمریکا به حساب می‌آید.

یکی دیگر از اتفاقاتی که در آیفون‌ ۷ شاهد آن بودیم، حذف درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون است، از قرار معلوم بر اساس گزارش‌هایی که موسسه کانتار منتشر کرده، کاربران اهمیت زیادی به حذف جک ۳.۵ میلی‌متری در آیفون ۷ نداده‌اند. بد نیست بدانید در حال حاضر آیفون ۷ طلایه‌دار فروش گوشی‌های هوشمند در آمریکا است. پس از آیفون ۷، گلکسی اس ۷ و آیفون ۷ پلاس،‌ رتبه‌های بعدی گوشی‌های پرفروش را در آمریکا از آن خود کرده‌‌اند.

گوشی‌های پیکسل گوگل نیز با توجه به اینکه زمان زیادی از عرضه آنها به بازار نمی‌گذرد توانسته‌اند حسابی خود را در دل کاربران آمریکایی جا کنند. جالب است بدانید در گزارش آماری منتشر شده، تنها ۱۰ روز از فروش پیکسل گوگل گذشته است و در همین مدت کم، گوگل توانسته است با گوشی‌های پیکسل ۰.۵ درصد از بازار فروش گوشی‌های همراه در آمریکا را از آن خود کند، جالب است بدانید در حال حاضر برندهای معتبری نظیر هواوی و مایکروسافت نیز تنها ۰.۵ درصد سهم در بازار گوشی‌های همراه آمریکا دارند.

البته اوضاع اپل در دیگر بازارهای جهانی به این صورت نیست و بر اساس آمار منتشر شده، در اروپا خرابی گلکسی نوت ۷ به افزایش فروش آیفون منجر نشده است، برای نمونه می‌توان به آلمان اشاره کرد، سهم اپل ۲.۷ درصد کاهش داشته است و اکنون آیفون در آلمان تنها ۱۶.۵ درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد. اوضاع در چین هم که رقابت بسیار نزدیکی را بین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های همراه چینی و سایر تولید کننده‌های جهانی شاهد هستیم، به نفع اپل نیست و اپل در بازار چین ۱۷.۱ درصد سهم دارد در صورتی که این سهم در سال گذشته ۲۲.۵ درصد بوده است.

gsmarena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حمید می‌گوید

    سلام.بالاخره مشگلnote7حل شد آیا تو یازار میات که بخریمش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تولید این گوشی برای همیشه متوقف شد