کورتانا با قابلیت پخش موزیک و خاموش کردن رایانه آپدیت شد

دستیار هوشمند کورتانا در ویندوز ۱۰ کمک حال کاربران بوده است و مایکروسافت هرروز دامنه عملکرد کورتانا را در ویندوز ۱۰ افزایش می‌دهد، اکنون نیز کورتانا با قابلیت پخش موزیک و خاموش کردن رایانه آپدیت شد.

0

مایکروسافت از زمان معرفی کورتانا در ویندوز ۱۰، با انتشار آپدیت‌های مختلف، دست این دستیار هوشمند را برای انجام کارهای بیشتر و خدمت‌رسانی به کاربر بازتر کرده است. از طرف دیگر به گفته مایکروسافت، کاربران نیز توقع دارند کورتانا کارهای بیشتری را بر روی کامپیوتر انجام دهد.

به این ترتیب در جدیدترین آپدیت اینسایدر مایکروسافت، کورتانا قادر است کامپیوتر شما را خاموش کند، به حالت اسلیپ ببرد و آنرا قفل یا ریستارت کند. در کنار اضافه شدن این امکان جالب و کاربردی به کورتانا، کاربر می‌تواند با صدور دستورهای صوتی، از طریق اپلیکیشن‌‌هایiHeartRadio و TuneIn، به کورتانا فرمان بدهد تا موسیقی مورد نظر کاربر را پخش کند. جالب اینجاست که در کنار امکان پخش موسیقی، کورتانا گوش‌ به زنگ فرمان صوتی کاربر برای تنظیم صدای موسیقی پخش شده نیز هست.

از طرف دیگر اگر کاربر می‌تواند با صدور فرمان صوتی، آهنگ یا سبک موسیقی مشخصی را از کورتانا بدون اینکه نام اپلیکیشن اجرای موسیقی را ذکر کند درخواست نماید. کورتانا به صورت هوشمند، اپلیکیشن اجرای موسیقی که آخرین بار اجرا شده است را باز می‌کند. جالب اینجاست که نام موسیقی که در حال اجرا است را نیز می‌توان به راحتی از کورتانا پرسید. کورتانا در این آپدیت جدید حتی قادر است کامپیوتری که به مدت بیشتر از ۱۰ ثانیه با آن کار نشده است را فراخوانی کرده تا اپلیکیشن‌هایی نظیر نمایش وضعیت آب و هوا را در حالت تمام صفحه اجرا کند.

۱۹ بازی جدید نیز در این آپدیت به ویندوز Game bar اضافه شده‌اند که در بین این‌ بازی‌ها نام‌‌های عناوین بزرگی مانند دارک سولز ۳ و فال‌اوت ۴ به چشم می‌خورد. امکانات جدیدی نیز به ویژگی Windows ink اضافه شده است. در آپدیت جدید شاهد افزونه‌های بیشتری برای مرورگر اج مایکروسافت نیز هستیم. ویندوز دیفندر هم داشبورد جدیدی را با آپدیت جدید تجربه می‌کند. در مجموع در یک کلام می‌توان گفت آپدیت جدید اینسایدر ویندوز ۱۰ شاهد ویژگی‌های بسیار زیادی است. با این حساب اگر حساب کاربری اینسایدر مایکروسافت را دارید اکنون قادر به دانلود این آپدیت جدید برای ویندوز ۱۰ هستید، اما همان‌‌گونه که می‌دانید آپدیت‌های اینسایدر ویندوز، همیشه دارای باگ‌ها و اشکالات نرم‌افزاری نیز هستند.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

بدون دیدگاه
  1. amin می‌گوید

    چجوری اپدیتش کنیم؟