بلوتوث ۵ با دوبرابر سرعت و چهار برابر برد بیشتر در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت

سال گذشته بلوتوث ۵ رسماً معرفی شد و حالا سرانجام این استاندارد بی‌سیم جدید برای جایگزینی بلوتوث 4.2 آماده شده است.

0

بلوتوث 5 دارای بهبودهای زیادی نسبت به نسل قبلی است. پروتکل بلوتوث جدید حالا 4 برابر برد بیشتری داشته و به این ترتیب نگرانی کمتری بابت قطع شدن دستگاه‌های خود مثل ساعت هوشمند از گوشی‌تان خواهید داشت. بلوتوث جدید همچننی دوبرابر سرعت انتقال اطلاعات بیشتری نیز داشته و به این ترتیب می‌‌‌تواند به سرعت 2 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

یکی دیگر از اهدا بلوتوث جدید به‌کار بردن آن در دستگاه‌های اینترنت اشیا است چرا که حالا برد و سرعت تبادل اطلاعات مناسب بوده و جوابگوی یک خانه هوشمنئ است. گفته می‌شود بلوتوث 5 همچنین هشت برابر ظرفیت ارسال پیام بیشتری نیز نسبت به بلوتوث 4.2 دارد. در این نسخه از بلوتوث از بهبودهایی برای کاهش تداخل احتمالی با سایر فناوری‌های بی‌سیم استفاده شده که برای آینده‌ای وابسته به دستگاه‌های بی‌سیم ضروری به نظر می رسد.

بلوتوث 5 قرار است 2 تا 6 ماه دیگر در دستگاه‌های مختلف ظاهر شود و می‌توان انتظار داشت سال آینده تمامی گوشی‌ها و گجت‌های هوشمند با بلوتوث 5 به بازار عرضه شوند.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.