شش موتورسیکلت تمام الکتریکی شگفت‌انگیز!

وسایل نقلیه الکترونیکی هر روزه بیشتر و بیشتر می‌شوند. به عنوان مثال شرکت تسلا مدتی است که بازار خودرو الکترونیکی را در دست گرفته و برنامه دارد تا این نوع خودروها را جایگزین خودروهای فعلی کند. شرکت مرسدس نیز تلاش دارد تا اتوبوس‌های عمومی را الکترونیکی کند. در این میان در دنیای موتورسیکلت‌ها چه خبر است؟

0

جالب است بدانید که دنیای موتورسیکلت‌ها تنوع بیشتری حتی نسبت به دنیای خودروها دارد. این وسایل نقلیه کوچک هستند و کاربری خلاصه‌تری دارند. همچنین دست سازندگان در تولید ظاهر آن‌ها کمی بازتر از خودرو و اتوبوس است. امروزه در برخی کشورها مانند آمریکا هر روزه تعداد این موتورها بیشتر و بیشتر می‌شود و هر کدام با دیگری متفاوت است، چه در اندازه، چه در زمان شارژ شدن و شارژدهی و حتی با این حال که تعداد بالایی موتورسیکلت با برندهای مختلف موجود است، همچنان همه این موتورها یک قابلیت خاص دارند که به مشتری عرضه کنند. برخی ممکن است تکنولوژی به روز‌تری داشته باشند، برخی ممکن است که کارایی بالاتری داشته باشند و حتی برخی بیشتر ظاهر جذابی دارند، مانند موتورسیکلت BMW که به شدت شبیه موتورسیکلت بتمن است! در این جا چندین موتورسیکلت جذاب معرفی خواهند شد که هر کدام نکته‌ی به خصوص خود را دارند.


BMW Motorrad VISION NEXT 100

شرکت BMW توانسته موتورسیکلتی تمام الکترونیکی خلق کند، که نه تنها قدرت بالایی دارد، همچنین کاملا مناسب سوپرقهرمان شرکت دی‌سی یعنی بتمن خواهد بود. این موتورسیکلت نسبت به حالت راننده بالانس می‌شود و دقیقا شبیه موتورسیکلت بتمن است. همچنین رنگ مات و طراحی آینده‌نگرانه آن این محصول را به موتورسیکلتی جذاب تبدیل کرده است. این محصول تازه BMW ماه پیش در لس‌آنجلس معرفی شد و مانند تمامی دیگر محصولات شرکت، آن لوگوی دایره‌ای خود را دارند، همچنین طراحی آن شبیه دیگر موتورسیکلت‌های این شرکت حالتی مثلث شکل دارد و این بار با کربن و آلومینیوم پولیش شده طراحی شده است. به گفته شرکت این موتور به شدت امن است و تلاش می‌کند تا سفری سالم برای راننده به ارمغان بیاورد. این قضیه تا حدی جدی است که BMW گفته نیازی به پوشیدن کلاه ایمنی نیست و می‌توانید تنها از عینک مخصوص موتور استفاده کنید که در وهله اول به عنوان به محافظ در مقابل باد عمل خواهد کرد و بعد مانند یک عینک واقعیت افزوده برخی اطلاعات در مورد موتور و جاده را به شما اعلام خواهد کرد و نمایش خواهد داد.

e-motors


APWorks Light Rider

این موتور سیکلت اولین موتوری است که قطعات آن تمام توسط چاپگرهای سه بعدی تولید شده‌اند. این موتور که Light Rider نام دارد توسط شرکت APWorks تولید شده که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Airbus است و میانگین سرعت این دستگاه حدود 48 کیلومتر در ساعت است که تا 80 کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید. اولین نسخه این محصول طراحی شبیه اسکلت یک موجود ناشناخته فضایی را دارد تا اینکه شبیه یک موتورسیکلت معمولی باشد و تنها 6 کیلوگرم وزن خواهد داشت! این حدود 30 درصد کمتر از یک موتور الکترونیکی معمولی است. تمامی قسمت‌های موتور دستگاه داخل یک محفظه جمع شده‌اند و این باعث می‌شود تا ظاهر دستگاه مانند وسایل نقلیه فیلم‌های علمی تخیلی شود. تنها 50 مدل از این موتورسیکلت ساخته خواهد شد که هرکدام 56 هزاردلار قیمت خواهند شد و با این وضعیت دلار اصلا به صرفه نخواهند بود!

e-motors2

 


Honda Chopper

گاهی اوقات هم محصولاتی هستند که تنها در حد یک ایده مفهومی عرضه می‌شوند و در این حد باقی می‌مانند، حال یا به خاطر وجود نداشتن تکنولوژی ساخت این اتفاق رخ می‌دهد یا به دلیل نیاز بازار است. چند سال پیش طرحی مفهومی از سوی شرکت هوندا معرفی شد که توجه علاقه‌مندان به دنیای تخیلی را به خود جلب می‌کند. این موتور هوندا که یک نوع چاپر محسوب می‌شود از ذهن خلاق Peter Norris بیرون آمده فعلا در حد یک طرح مفهومی باقی مانده است. آقای نوریس پیش از این در زمینه بازی‌های ویدئویی فعالیت داشت و وارد دنیای چنین محصولاتی نشده بود. این چاپر هوندا دیدی تازه نسبت به دنیای موتورسیکلت‌ها دارد و ممکن است هوندا به سرش بزند و این طرح دیوانه‌وار را وارد خط تولید کند. تمامی قطعات الکترونیکی موتور این دستگاه به چرخ‌ها تکیه داده‌اند و بدین‌ترتیب این محصول داون‌فورس پایین‌تری خواهد داشت و میزان کشش کمتری نسبت به موتورسیکلت‌های معمولی خواهد داشت، با این اوصاف ایستایی و کنترل موتور بیشتر خواهد بود. البته همانطور که گفتیم مشخص نیست هوندا قصد تولید این محصول را داشته باشد یا خیر، اما اگر تولید این محصول عملی شود، باید منتظر موتوری وحشی و نوآور باشیم.

e-motors3


Johammer J1

این موتور سیکلت قرار است چیزی را عرضه کند که رقبایش قدرت عرضه آن را ندارند. عمر باتری بیشتر، باتری این دستگاه با یک بار شارژ کامل تا 200 کیلومتر دوام خواهد آورد. حجم باتری بزرگ‌تر از دیگر موتورسیکلت‌هاست و بدین‌ترتیب شاهد دوام بیشتری هستیم. تیراژ تولیدی این دستگاه پایین است و داخل کشور اتریش نیز تولید انجام می‌گیرد. این دستگاه با دوام با قیمت 31,860 هزار دلار به فروش می‌رسد، که به شدت گران‌قیمت است.

e-motors6


Voxan Wattman

این موتورسیکلت ابتدا در سال 2013 معرفی شد. قرار بود این دستگاه قویترین موتورسیکلت الکتریکی باشد که تا به حال تولید شده است. باتری این دستگاه یک باتری 12.8 کیلو وات بر ساعت است. از بهترین قابلیت‌های این محصول می‌توان به شتاب ابتدایی فوق‌العاده دستگاه اشاره کرد که قابلیت دارد از صفر تا 97 کیلومتر را در 3.4 ثانیه ناچیز پر کند. همچنین کل ظرفیت باتری در حدود نیم ساعت پر خواهد شد و این میزان تا 178 کیلومتر شمارا همراهی خواهد کرد. همانطور که گفتیم این محصول قرار بود دنیای موتورسیکلت‌ها را تغییر دهد اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات فنی تولید این موتور کنار گذاشته شد و به فراموشی سپرده شد.

e-motors4


Tron Lightcycle

طبیعتا این موتور را دیده‌اید. در فیلم ترون، که چند سال پیش دوباره بازسازی شده بود، از این موتورها به عنوان یک وسیله برای بازی‌های داخل فیلم استفاده می‌شد. بدنه این دستگاه با چندین خط نوری LED تزیین شده است. این موتور قادر است تا 160 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و با 35 دقیقه شارژ 160 کیلومتر سفر خواهد کرد. اما سازندگان این محصول اصرار دارند که مهم‌ترین بخش این موتورسیکلت ظاهر آن و نورهای LED براق است. همچنین بدنه محصول با فولاد و کربن و فایبرگلس تولید شده است. طبیعتا در شب این محصول چشم خیلی را به خود جلب خواهد کرد.

e-motors5

Engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.