5 دلیل برای انتخاب Xbox One S به جای PS4 Slim

جدال بین دو کنسول نسل هشتمی مایکروسافت و سونی با عرضه نسخه‌های ارتقا یافته آن‌ها، نزدیک‌تر از هر زمان دیگری پیگیری می‌شود. در ادامه با 5 دلیل برای ترجیح دادن اکس‌باکس وان اس به پلی‌استیشن 4 اسلیم در فارنت همراه باشید…

100

نسل فعلی کنسول‌ها با توجه به عرضه دو کنسول Xbox One S و PS4 Slim شاهد یک تجدید قوا در رقابت میان دو شرکت سونی و مایکروسافت بوده است. هر دو کنسول ارزان‌تر، کوچک‌تر و ساده‌تر از نسخه اورجینال خود طراحی شده‌اند و مشکلاتی که در آن‌ها وجود داشته است را به خوبی پوشش داده‌اند. نتیجه نهایی دو کنسول اکس‌باکس وان اس و پلی‌استیشن 4 اسلیم است که هر دو هیولاهایی متفاوت از آنچه سه سال پیش منتشر شد، هستند.

کنسول اکس‌باکس وان اس نمادی از یک کنسول شایسته است و حتی با یک بازبینی شاید بتوان آن را برترین کنسول بازی ساخته شده در تاریخ صنعت بازی‌سازی دانست. مایکروسافت کنسول زشت اکس‌باکس وان را به یک قوی سپید، زیبا و خوش‌تراش تبدیل کرده است. حتی افرادی که هم‌اکنون کنسول نسل هشتمی اکس‌باکس را در اختیار دارند نیز بهتر است به فکر خرید این مدل ارتقا یافته باشند.

اما در مورد افرادی که هنوز کنسول مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند چه؟ اکس‌باکس وان اس یا پلی‌استیشن 4 اسلیم؟ به نظر می‌رسد که باید اکس‌باکس وان اس را جزو یکی از گزینه‌های جدی خرید خود قرار دهید. در ادامه 5 دلیل برای انجام این کار یعنی ترجیح دادن اکس‌باکس وان اس به پلی‌استیشن 4 اسلیم می‌خوانید. البته یادتان نرود که مقاله بعدی را نیز که بزودی تحت عنوان 5 دلیل برای انتخاب PS4 Slim به جای Xbox One S منتشر می‌شود، از دست ندهید.

۱. اگر پی‌سی گیمر هستید

5-reson-to-buy-xbox-one-s-you-are-a-pc-gamer

مایکروسافت طی حرکتی بسیار بلندپروازانه، دنیای اکس‌باکس و ویندوز را به هم مرتبط ساخت. با استفاده از قابلیت Xbox Play Anywhere، تمامی بازی‌هایی که بر روی ویندوز 10 و اکس‌باکس وان عرضه شود، از ویژگی Cross Play و در برخی مواقع حتی ویژگی Cross Save، اچیومنت یا دست‌آوردها، گیمرتگ و لیست بازی‌ها را نیز در هر دو سیستم به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید عناوینی که تنها برای اکس‌باکس منتشر می‌شود را نیز به صورت Stream یا نمایش زنده مشاهده نمایید. یک هویت دیجیتالی ماندگار برای خود ساخته و برای تمامی پلتفرم‌هایتان از آن استفاده می‌کنید. پس اگر پی‌سی گیمر هستید، خرید اکس‌باکس می‌تواند تصمیمی به‌جا و منطقی از سوی شما باشد. همان هویت دیجیتالی و همان لیست بازی‌ها را در اختیار خواهید داشت اما این بار به هر شکلی و هر جایی که بخواهید می‌توانید به انجام بازی‌های خود بپردازید.

۲. بازی‌های جذاب ساخته شده به دست مایکروسافت

5-reson-to-buy-xbox-one-s-microsoft-first-party-games

مسلما دو کمپانی سونی و نینتندو دارای لیست طولانی‌تری از بازی‌های First Party یا همان عناوین ساخته شده به دست کمپانی سازنده کنسول هستند اما در یک دهه اخیر مایکروسافت نیز به این رقابت پیوسته و سری بازی‌های جذابی مانند Forza، Gears و Halo اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده‌اند، به صورتی که بسیاری از طرفداران تنها برای بازی کردن هیلو یا فورزای جدید حاضر هستند کنسولی جدید تهیه نمایند. عناوین فِرست‌پارتی مایکروسافت با هر نسخه جدیدتر، قدرتمندتر از قبل ظاهر شده‌اند، مانند دو بازی فورزا و هیلو که به راستی در آخرین نسخه خود درخشان ظاهر شده‌اند. در این میان مایکروسافت به تقویت این سری بازی‌ها اکتفا نکرده و عناوینی مانند Quantum Break، ReCore و Scalebound را نیز به لیست فِرست‌پارتی‌های خود افزوده است.

۳. قابلیت اجرای بازی‌های اکس‌باکس 360 به صورت رایگان

5-reson-to-buy-xbox-one-s-backward-compatibility

آیا کنسول فعلی شما اکس‌باکس 360 است؟ آیا آرشیو کاملی از بازی‌های اورجینال این کنسول در اختیار دارید؟ پس در مورد خرید اکس‌باکس وان اس و ترجیح دادن آن به پلی‌استیشن 4 اسلیم شک نکنید. مایکروسافت سرویس Backward Compatibility را برای کنسول اکس‌باکس وان در نظر گرفته است، یعنی شما می‌توانید عناوینی مانند Fallout 3، Just Cause 2 و Red Dead Redemption را بر روی این کنسول نسل هشتمی اجرا نمایید. این بازی‌ها بر روی اکس‌باکس وان در بیشتر مواقع بهتر از اکس‌باکس 360 اجرا می‌شوند و همچنین از ویژگی‌های خاص اکس‌باکس وان نیز بهره‌مند خواهند شد که بر روی اکس‌باکس 360 ممکن نبود. و قسمت عالی این ماجرا کجاست؟ اینکه تمامی این‌ها به صورت مجانی است. برخلاف سیستم‌های دیگر، نیازی به پرداخت هزینه‌ای جهت انجام بازی‌های خود بر روی کنسول جدید ندارید.

۴. اکس‌باکس لایو همچنان برترین سرویس آنلاین کنسول‌های بازی است

5-reson-to-buy-xbox-one-s-xbox-live

سونی شاید گام‌های بلندی در جهت پیشرفت سرویس پلی‌استیشن نتورک یا به اختصار PSN برداشته باشد اما با این حال باز هم سرویس اکس‌باکس لایو مایکروسافت استاندارد برترین سرویس آنلاین کنسول‌های بازی را در اختیار دارد. این سرویس امن و باثبات است، به ندرت از دسترس خارج می‌شود، در برابر هکرها خودش را ثابت کرده و ویژگی‌های بسیاری زیادی نیز دارد. و با این اوصاف مایکروسافت بازهم به فکر ارتقا آن است و قابلیتی مانند Clubs برای این کنسول نسل هشتمی ارائه خواهد کرد. همچنین از مزیت‌های دیگر آن می‌توان Cross Platform Play و EA Access اشاره کرد که هر دو ویژگی هیچ رقیبی را در مقابل خود نمی‌بینند. مشترکین سرویس اکس‌باکس لایو به صورت ماهیانه عناوین مختلفی را به رایگان دریافت می‌کنند و با در نظر گرفتن این قضیه که اکنون اشتراک سالیانه پلی‌استیشن پلاس نیز همانند اکس‌باکس لایو 60 دلار است، پس سرویس پلی‌استیشن پلاس دیگر هیچگونه برتری نسبت به اکس‌باکس لایو ندارد. اکس‌باکس لایو مشخصا انتخاب بهتری است.

۵. عملکرد رسانه‌ای

5-reson-to-buy-xbox-one-s-media-functionality

وقتی یک کنسول بازی می‌خرید اگر فعالیت‌های رسانه‌ای دیگری نیز بتواند انجام دهد، ضرری نخواهد داشت. در این زمینه اکس‌باکس وان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از نظر فعالیت‌های رسانه‌ای، با وجود نرم‌افزارهای اکس‌باکس لایو و همچنین قابلیت UWP بین اکس‌باکس و ویندوز، کنسول اکس‌باکس وان با اختلاف به پلی‌استیشن 4 برتری دارد. علاوه بر این با عرضه نسخه اس، اکنون اکس‌باکس وان قادر به اجرای دیسک‌های بلوری 4K UHD است، قابلیتی که نه در پلی‌استیشن 4 و نه در نسخه اسلیم و نه حتی نسخه پرو آن نمی‌توان یافت. اگر یک سیستم پیشرفته پخش رسانه داشته باشید، قطعا شما را خوشنود خواهد ساخت و برای چنین امری کنسول اکس‌باکس وان گزینه مناسبی است.

gamingbolt

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

100 نظر برای این مطلب
  1. یه بنده خدایی می‌گوید

    Ps4 بهتره این همه خوبی باشه وقتی می خوای انلاین شی همش ارور فیلترینگ میده 2 برای بازی کرده به یک ما به 1 دلار نیاز داره که اصلا نمی شه پون کارت خارجی نداریم 3 بازی هارو یک دفعه دانلود میکنه نمی زاره ببنیم خوشمون میاد نمیاد ولی داخل ps4 می زاره خودش دان شه اگه بدت اومد یا ارور داد دیگه نصب نکنی همین 3 تا دهن همه ادم هارو سرویس می کنه 4 گرافیکش یک جوری که ps4 نیست xbox گرافیکش یک جور دون دونی هست دوستمرکه خرید دهنش سرویس شد اگه می خواین سرویس شین بخرین والا تلویزیون دوستم قدیمی نیست 20 میلیون خریدن تلویزیونو دیگه مشگل از خودشه 5 دوست من بعد 4 یا 5 رفته بازی هکی ریخته 3 ماه بازی کرده میگه صدای یخجال داره میده 😐😐😐 والا به من پول بدن xbox نمی خرم

    1. یه بنده خدایی می‌گوید

      اگه باور نمی کنید برید بخرید تا معلوم شه انلاینش کنید دهنتونو سرویس میکنه

    2. حمید می‌گوید

      از حرف آخریت معلومه دروغ میگی

      1. بهزاد می‌گوید

        این عجیب ترینر نظری بود که خواندم در مورد صد😂😐🙄

  2. الهام پارسی می‌گوید

    سلام خدمت گیمرای عزیز
    من ده سال PC گیمرم یعنی فقط کامیوتر
    ولی الان دیگه خسته شدم میخوام بیام تو دنیای کنسول
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    من عاشق بازیای مثل اسنایپر اویل پرنس هستم
    سبک این تیپ بازیا برام جذاب تره
    حالا اگه لطف کنید راهنمایی کنید کدوم کنسول این سبکه ممنون میشم
    یه سوال دیگه بازیای ایکس باکس تو PS4اجرا نمیشه؟
    یا بلعکس؟
    دمتون گرم

    1. حمید می‌گوید

      ببین چند تا بازی هست که سونی یا مایکروسافت به طور انحصاری دارند و مثلا نمیتونی بازی های xbox one s رو تو ps4 بازی کنی یا بلعکس و یه سری بازیا هست که واسه هر دو کنسول ساخته شدند ( تعداد اینا بیشتره )