اپل از پهپادها برای بهبود سرویس نقشه‌های خود استفاده می‌کند

اگر یکی از استفاده کنندگان قدیمی محصولات اپل و به خصوص پلتفرم iOS بوده باشید، در جریان هستید که این شرکت در سال 2012 سرویس نقشه اختصاصی خود را جایگزین گوگل مپ در iOS 6 کرد. بلومبرگ به تازگی گزارش داده که اپل کار به‌روزرسانی تصاویر واقعی این سرویس را با بهره‌گیری از پهپادها آغاز کرده است.

0

سرویس نقشه اپل اگرچه در آغاز راه با انتقادهای بسیاری به دلیل ضعف‌های غیر قابل قبول و کمبودهای محسوس نسبت به گوگل مپ رو به رو گردید، با این حال ساکنین کوپرتینو به مرور زمان قابلیت‌های بیشتری به آن افزودند. در همین راستا بلومبرگ به تازگی گزارش داده که اپل کار به‌روزرسانی تصاویر واقعی این سرویس را با بهره‌گیری از پهپادها آغاز کرده است.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است که اپل بدین منظور از پهپادهای تولید شده توسط دو شرکت DJI و Aibotix استفاده خواهد کرد و این در حالیست که به موازات آن طرح ارتقا سیستم ناوبری ماشینی نیز از سوی این شرکت اجرایی می‌شود. البته شرکت اپل چند سالی است که بر روی افزودن قابلیت‌های جدید به سرویس نقشه خود متمرکز شده است، به طوری که سال گذشته نیز شرکت WiFiSlam را به مبلغ 20 میلیون دلار خریداری کرد.

فناوری این شرکت به شما امکان می‌دهد تا از طریق شبکه وای‌فای بتوانید نقاط مشخص شده داخل یک ساختمان را شناسایی کنید و یا اینکه موقعیت افراد را در ساختمان مذکور تشخیص دهید. اپل می‌خواهد از پهپادها برای ثبت مواردی مانند علائم راهنمایی در خیابان‌ها، ردیابی تغییرات خیابان‌ها و حتی نظارت بر مناطقی که در دست ساخت هستند استفاده کند.

در همین حال بلومبرگ به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد اپل سال گذشته مجوزهای سازمان هوانوردی ایالات‌متحده را برای ثبت تصویر و ویدئو گرافی کسب کرده است. به هر حال اگرچه اپل همچون گوگل از اطلاعات سرویس نقشه خود به منظور درآمدزایی استفاده نمی‌کند، با این حال بدون شک ارتقا خدمات این سرویس می‌تواند به حفظ توسعه‌دهندگان پلتفرم کوپرتینویی‌ها و راضی نگاه داشتن دارندگان دستگاه‌های قدرت گرفته از iOS کمک کند.

سرویس نقشه اپل در بدو ورود بسیار ضعیف حاضر شد تا جایی که کار به عذرخواهی مدیرعامل اپل تیم کوک و جدایی یکی از باسابقه‌ترین مهندسان این شرکت به نام Scott Forstall کشید، با این حال به نظر می‌رسد روزهای ناخوشایند برای این سرویس به پایان رسیده زیرا بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط Associated Press، بیشتر آیفون‌دارها اکنون استفاده از Maps را ترجیح می‌دهند. به هر حال انتظار می‌رود هم‌زمان با معرفی نسخه نهایی iOS 10، قابلیت‌های جدید سرویس نقشه اپل نیز که در آن از اطلاعات سرویس‌های جانبی همچون OpenTable و Uber نیز استفاده شده رونمایی گردد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.