سامسونگ حافظه‌های SSD چهار ترابایتی را به CES می‌آورد

تا دو ماه دیگر که نمایشگاه CES 2017 برگزار می‌شود، انتظار داریم که گروهی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدید هم معرفی شوند. یکی از کمپانی‌هایی که مطمئنیم خبرهای خوب درراه دارد، شرکت سامسونگ است که قول داده از درایو SSD 850 Pro با گنجایش 4 ترابایت رونمایی کند.

0

سامسونگ برای CES 2017، موفق به کسب تعداد زیاد 35 جایزه نوآوری در بخش‌های مختلف شده است. درایو 850 Pro به‌عنوان یک همتای پیشرفته در کنار درایو 850 EVO که در تیرماه آغاز به کار کرد، عرضه خواهد شد. درایو جدید پایداری بیشتری داشته و عمر مفید آن نیز افزایش پیداکرده است.

البته کسی که یک درایو 4 ترابایتی خریداری کند، به این زودی‌ها دچار کمبود حافظه نخواهد شد.

همچنین سامسونگ ادعا می‌کند که 850 Pro SSD چهار ترابایتی، اولین درایو با MLC 2 بیتی است که باهدف استفاده روزمره عرضه می‌شود (MLC به معنی توانایی درایو برای ذخیره بیش از یک بیت اطلاعات در یک سلول حافظه است)؛ و البته در طراحی آن کاربران شرکتی و حرفه‌ای مدنظر بوده‌اند. در مقایسه با هارد درایوهای سنتی نیز مصرف انرژی کمتری دارد؛ البته برای کسی که تنها از یک یا دو درایو استفاده می‌کند، مصرف پایین انرژی چندان در اولویت قرار ندارد.

دیگر درایوهای SSD سامسونگ که برنده جایزه نوآوری در نمایشگاه CES پیش رو شده‌اند شامل 960 PRO SSD، PM971 نسخه 512 گیگابایتی و BGA NVMe SSD هستند. مورد اول حجم 2 ترابایت دارد، اما این بیشترین گنجایش SSD با استاندارد M.2 است که سامسونگ تابه‌حال عرضه کرده. نتیجه درایوی با اندازه بسیار کوچک است که کارایی فوق‌العاده را در اختیار نوت‌بوک‌ها و سایر دستگاه‌های جمع‌وجور می‌گذارد.

شاید PM971 گنجایش کمتری داشته باشد، اما فضای کمتری را هم اشغال می‌کند. PM971 سرعت انتقال 3 برابر بیشتر از یک درایو SSD 2.5 اینچی با رابط SATA III داشته و درعین‌حال، جای بسیار کمتری را هم می‌گیرد.

digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.