معرفی نرم‌افزار بازیابی اطلاعات EaseUS Data Recovery Wizard

 برای همه ما پیش آمده که اطلاعاتی را به هر دلیل از حافظه کامپیوتر خود از دست داده‌ایم و حالا به دنبال راهی برای بازیابی آن هستیم. EaseUS نرم‌افزاری رایگان و کارآمد در این زمینه دارد.

0

دلایل مختلفی برای از دست رفتن اطلاعات مهم وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف تصادفی و ناخواسته، فرمت کردن، آسیب‌های هارد دیسک، حملات ویروسی، اشکالات سیستم‌عامل، از دست رفتن پارتیشن و … اشاره کرد.

data-loss-reasons

EaseUS Data Recovery می‌تواند اطلاعات را از هارد دیسک، فلش مموری، دوربین دیجیتال، گوشی هوشمند، پخش‌کننده موسیقی، هارد دیسک اکسترنال و سایر حافظه‌های اصلی و جانبی بازیابی کند.

storage-types

نرم‌افزارهای ریکاوری یا بازیابی اطلاعات زیادی برای ویندوز و مک وجود دارند اما معمولاً نسخه رایگان آن‌ها محدودیت‌های فراوانی داشته و در اغلب موارد تنها قادر به مشاهده فایل‌ها و نه ذخیره آن‌ها خواهید بود. اما EaseUS نسخه رایگان نرم‌افزار بازیابی اطلاعات خود را با قابلیت بازیابی 500 مگابایت به‌صورت رایگان و 1.5 گیگابایت دیگر در صورت به‌اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس‌بوک یا گوگل پلاس عرضه کرده است. به این ترتیب بدون نیاز به هزینه و یا نقض کپی‌رایت قادر خواهید بود تا 2 گیگابایت از اطلاعات از دست رفته خود را ریکاوری کنید.

easeus-data-recovery-wizard-0

انواع فایل پشتیبانی شده توسط EaseUS Data Recovery Wizard شامل موارد زیر است:

  • فایل‌های گرافیکی: تصاویر یا عکس‌هایی با فرمت‌های JPG، BMP، PNG و …
  • فایل‌های صوتی: با فرمت‌های MP3، WMA و …
  • پرونده‌های آفیس: با فرمت‌های doc، docx، ppt، pptx، xls و سایر پرونده‌های ورد، اکسل، پاورپوینت، PDF و …
  • فایل‌های ویدئویی: با فرمت‌های مختلفی مثل MP4، AVI، MKV و …
  • ایمیل‌ها: ایمیل‌های ذخیره شده اوت‌لوک مثل فرمت‌های pst، dbx و …
  • سایر فایل‌ها: انواع فایل‌های دیگر از پرونده‌های فشرده مثل ZIP و RAR گرفته تا فایل‌های اجرایی و …

به این ترتیب اگر فایل خاصی را مد نظر دارید می‌توانید تنها گزینه مربوط به آن را فعال کنید تا جستجو سریع‌تر انجام بگیرد.

این نرم‌افزار دو شیوه اسکن سریع و عمیق دارد. در اسکن سریع معمولاً فایل‌هایی که اخیراً حذف شده به سرعت نمایان خواهند شد اما اسکن عمیق برای یافتن فایل‌های بیشتر و خصوصاً اطلاعاتی است که مدتی از حذف آن‌ها گذشته یا بر اثر فرمت اطلاعات از بین رفته‌اند. با ویژگی Lost Partition Recovery همچنین پارتیشن‌هایی که ناپدیدشده، حذف شده یا خام هستند نیز قابل بازیابی و اسکن خواهند بود.

easeus-data-recovery-wizard-2

پس از یافتن اطلاعات EaseUS آن‌ها را درست با پوشه‌بندی و ساختار ابتدایی لیست می‌کند و پیش از ذخیره آن‌ها قادرید تا پیش‌نمایشی از فایل‌ها مثل تصاویر، ویدئوها و موزیک‌ها را مشاهده کنید. یک ویژگی مفید دیگر این نرم‌افزار ذخیره و بارگذاری نتایج جستجو است. گاهی چندساعت را صرف اسکن عمیق کرده و فرصت کافی برای بررسی تمامی نتایج را ندارید. با EaseUS Data Recovery می‌توانید نتایج را Export کرده و بعداً در فرصتی مناسب‌تر بدون صرف زمان مجدد برای جستجو فایل‌ها را مرور و در صورت نیاز بازیابی کنید.

easeus-data-recovery-wizard-1

کار با این نرم‌افزار هم بسیار ساده بوده و کافیست ابتدا فرمت فایل‌های مورد نظر را انتخاب کرده، سپس درایوهای مد نظرتان را مشخص کنید و اسکن را آغاز کنید. گفتنی است مانند تمامی نرم‌افزارهای ریکاوری توصیه می‌شود این نرم‌افزار را در درایوی جدای از درایو مورد نظرتان نصب کنید تا اطلاعات و فایل‌های نصب روی اطلاعات قبلی شما Overwrite نشده و احتمال ریکاوری اطلاعات بالاتر رود.

دانلود رایگان EaseUS Data Recovery Wizard خرید EaseUS Data Recovery Wizard Pro

برای مشاهده سایر نرم‌افزارهای EaseUS نیز می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.