هواوی سودده‌ترین شرکت اندروید در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶

اندروید به بعضی شرکت‌های تولید کننده موبایل اصلا روی خوشی نشان نمی‌دهد، اما ظاهرا اقبال اندروید به سمت هواوی است چرا که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هواوی سود‌آورترین شرکت اندرویدی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ شناخته شده است.

0

موسسه تحقیقاتی، Strategy Analytics، آمار سودآوری شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های همراه هوشمند را در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است. جالب است بدانید در این آمار منتشر شده، هواوی ثابت کرده که اندروید حسابی برای این شرکت سودآور بوده و در این بازه زمانی، به عنوان سود‌آورترین شرکت تولید کننده گوشی‌های همراه اندرویدی به حساب می‌آید.

بر اساس این آمار منتشر شده، تولید گوشی‌های همراه هوشمند برای سازندگان در مجموع در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ میزان ۹.۴ میلیارد دلار سود داشته است، بنا به این گزارش در بین سازندگان گوشی‌های همراه هوشمند، اپل سلطان بلامنازع این صنعت شناخته می‌شود و جالب است بدانید ۸.۵ میلیارد دلار از سود کلی گوشی‌های همراه هوشمند راهی جیب اپل شده است که این میزان از سهم ۹۱ درصدی اپل در این بازار حکایت دارد. جالب‌تر این که همان‌گونه که اشاره شد، هواوی برای اولین بار در تاریخ، توانست عنوان پرسودترین شرکت اندرویدی را در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۶ از آن خود کند.

هواوی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ توانست ۲.۴ درصد از سود کلی فروش گوشی‌های همراه هوشمند را از آن خود کند، این میزان برابر با ۰.۲ میلیارد دلار است. نیل واتسون، مدیر موسسه آماری Strategy Analytics، موفقیت چشمگیر هواوی را در چرخه تولید و فروش موفق محصولات می‌داند، تنوع محصولات هواوی را نیز در این فروش نباید بی‌تاثیر دانست.

در این زمینه برای نمونه می‌توان به هواوی P9 اشاره کرد، این گوشی پرچمدار از زمان عرضه خود به بازار تاکنون توانسته است بیشتر از ۹ میلیون دستگاه فروش داشته باشد و همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد، در این بین پرچمدار جدید هواوی، هواوی مِیت ۹ نیز به تازگی رخت پرچمدار جدید این شرکت را بر تن کرده است و انتظار می‌رود این گوشی هم فروش خوبی داشته باشد.

در این لیست منتشر شده، پس از هواوی و اپل، نام شرکت‌های چینی Vivo و Oppo به چشم می‌خورد، هر کدام از این شرکت‌ها توانسته‌اند میزان ۲.۲ درصد از سهم فروش جهانی گوشی‌های همراه هوشمند را از آن خود کنند که این میزان برابر با ۰.۲ میلیارد دلار است. همان‌گونه که اشاره شد، این شرکت‌ها، چینی هستند و افزایش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در بازارهای آسیایی را می‌توان یکی از دلایل افزایش فروش این شرکت دانست، البته تولید محصولاتی زیبا و خوش‌قیمت که از امکانات سخت‌افزاری چشم‌گیری نیز بهره می‌برند را در سود آوری شرکت‌های Vivo و Oppo نباید بی‌تاثیر دانست.

در پایان به این نکته نیز باید اشاره کرد که به غیر از اپل، سایر شرکت‌های حاضر در این لیست را شرکت‌های چینی تشکیل می‌دهند، همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، شرکت‌های چینی به تولید محصولات خوش‌قیمت معروف هستند و با این حساب می‌توان رمز موفقیت در بازار گوشی‌های هوشمند را تولید محصولاتی با کیفیت دانست که قیمت خوبی هم داشته باشند.

androidauthority.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.