معرفی سایت: Ventusky؛ نقشه‌های زنده دما، بارش، باد و فشار

با سرد شدن هوا و افزایش ریزش‌های جوی احتمالاً استفاده از اپلیکیشن‌های هواشناسی نیز ضروری‌تر به نظر می‌رسد اما امروز قصد معرفی وب‌سایتی را داریم که نقشه‌های زنده‌ای را برای دما، بارش، باد و سایر پارامترهای هواشناسی در اختیارتان می‌گذارد.

0

وب‌سایت Ventusky نقشه زنده‌ای از هر نقطه و پهنه‌ای از کره زمین را به همراه جهت وزش باد به صورت انیمیشن برایتان به تصویر می‌کشد. با فشردن دکمه پیکان مانند بالا و سمت راست می‌توانید مستقیماً به مکان فعلی خود هدایت شده وسپس از دکمه‌های سمت چپ برای نمایش پارامترهای مختلف استفاده کنید:

  • Temperature: نمایش نقشه دما به صورت رنگی و یا دقیق با استفاده از نشانگر ماوس. در این بخش می‌توانید با تغییر Altitude یا ارتفاع، دما را در ارتفاعات بیشتری از سطح زمین نیز مشاهده کنید.
  • Precipitation (ریزش‌های جوی): ریزش‌های جوی شامل باران و برف در این بخش به‌صورت پیشفرض با تجمیع سه‌ساعته برایتان به نمایش در می‌آیدو این زمان را می‌توانید با تغییر Accumulation به یک ساعت و یا مقدار بیشتری نیز افزایش دهید.

ventusky-2

  • Clouds: در این بخش پوشش ابری به صورت درصد و همچنین به شکل تصویری به نمایش در می‌آید.
  • Wind Speed: سرعت باد را در ارتفاع 10 متری در سطح زمین نشان می‌دهد. علاوه بر میزان عددی سرعت می‌توانید با توجه به رنگ بخش‌های مختلف دیدی نسبی از میزان سرعت نیز به دست بیاورید. همچنین امکان تغییر ارتفاع نیز وجود دارد.
  • Air Pressure: نمایش میزان فشار هوا در نقاط مختلف
  • Thunderstorms: طوفان و رعد و برق
  • Snow Cover: این نقشه می‌تواند پوشش برف را براساس ضخامت (سانتی‌متر یا اینچ) نشان دهد به این ترتیب می‌توانید نیاز احتمالی خود به زنجیرچرخ را نیز ارزیابی کنید.
  • Freezing level: ارتفاع یخ‌زدگی

نکته جالب و مفید دیگر در مورد Ventusky امکان مشاهده نقشه تمامی پارامترهای گفته شده در روزهای گذشته و حتی به صورت پیش‌بینی برای چندساعت یا روز آینده است. همچنین می‌توانید با فشردن دکمه Play در گوشه پایین صفحه یک انیمیشن از ابتدا تا انتهای روز را برای پارامتر مورد نظرتان مشاهده کنید.

ventusky-1

علاوه بر این امکان انتخاب مدل هواشناسی بین GFS (سیستم پیش‌بینی جهانی)، ICON و GEM وجود دارد. در بخش تنظیمات سایت هم می‌توانید وضوح نمایش و رندر شدن تصاویر را تعیین کنید تا اگر به وضوح بالاتر یا کارایی بهتری نیاز دارید این امکان برایتان فراهم باشد. همچنین امکان تغییر پارامترهای انیمیشن، واحدهای ریزش، دما، فشار، ارتفاع و سرعت نیز وجود داشته و می‌توانید بین سیستم متریک و ایمپریال سوییچ کنید.

ventusky-3

همچنین Ventusky امکانات به اشتراک‌گذاری فراوانی نیز دارد. می‌توانید بخشی از نقشه را پس از انجام تنظیمات مورد نظرتان به صورت هایپرلینک و یا تصویر به اشتراک بگذارید و حتی یک بخش آن را به صورت زنده در وب‌سایت خود قرار دهید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.