اینتل از بازار پوشیدنی‌ها خارج می‌شود

بازار سخت‌افزار به کار رفته در تجهیزات هوشمند پوشیدنی، بازار خوب و سودآوری قلمداد می‌شود، اما اینتل تاکنون نتوانسته در بازار پوشیدنی‌ها سهم قابل توجهی داشته باشد و این گونه که خبرهایش می‌رسد اینتل عطای ساخت تراشه‌ برای تجهیزات پوشیدنی را به لقایش می‌بخشد.

1

در حال حاضر بازار تجهیزات پوشیدنی‌های هوشمند مانند موبایل به نظر نمی‌رسد و به این بازار تازه‌ ایجاد شده امید چندانی نیست، در این بین اینتل هم با آن همه عظمتی که دارد تمایل زیادی به حضور بیشتر در بازار پوشیدنی‌های هوشمند نشان نمی‌دهد و خبرهای تخته شدن درِ واحد پوشیدنی‌های اینتل به گوش می‌رسد.

اینتل برای اینکه حضور بیشتری در بازار تجهیزات هوشمند داشته باشد، چندی پیش شرکت Basis را خریداری کرد، این شرکت در خصوص ساخت ساعت‌های هوشمند تندرستی فعالیت دارد. خرید شرکت Recon نیز یکی دیگر از تلاش‌های اینتل برای حضور بیشتر در بازار پوشیدنی‌های هوشمند به حساب می‌آید، اما اینتل تمایلی به فروش محصولات Basis نداشت  پس از مدتی پشتیبانی نرم‌افزاری این تجهیزات را نیز به کنار گذاشت، به این ترتیب خرید Basis تاکنون برای اینتل سودآوری به خصوصی نداشته است و گفته می‌شود که ممکن است اینتل تمامی واحد تولید تجهیزات پوشیدنی خود را متوقف کند.

ظاهرا تصمیم اینتل در خصوص تعطیلی واحد پوشیدنی‌های این شرکت کاملا جدی است و اینتل به کارمندان خود در این واحد‌ها اطلاع داده است تا به دنبال شغل جدید باشند. با این حساب می‌توان انتظار داشت تا چند هفته دیگر رسما شاهد تعطیلی واحد تولید تجهیزات هوشمند پوشیدنی اینتل باشیم.

intel-basis-peak

از طرف دیگر برخلاف آنچه به نظر می‌رسد بازار ساعت‌های هوشمند نیز دیگر سودآوری گذشته را ندارد و بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، عرضه ساعت‌های هوشمند به میزان ۵۱.۶ درصد کاهش داشته است. کارشناسان، دو دلیل اصلی را مقصر در کاهش فروش ساعت‌های هوشمند می‌دانند، اول اینکه در این بازار شاهد نوآوری جدیدی نیستیم و دوم هم اینکه کاربران دیگر علاقه‌ چندانی به ساعت‌های هوشمند نشان نمی‌دهند.

اپل واچ سری ۲ چندان چنگی به دل نمی‌زند و گوگل نیز انتشار نسخه .۲۰ سیستم‌عامل اندروید ویر خود را تا زمستان امسال به تعویق انداخته است، در این بین، کاربران هم هنوز اهمیت چندانی برای ساعت‌های هوشمند قائل نیستند و بین ساعت هوشمند و دستبندهای هوشمند تندرستی تفاوت چندانی به لحاظ عملکرد نمی‌بینند.

تمام این موارد دست به دست هم داده‌اند تا اینتل از سرمایه‌گذاری بیشتر در این بازار منصرف شود و همان‌گونه که اشاره شد کمر به تعطیلی واحد پوشیدنی‌های خود در آینده نزدیک ببندد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Gamil می‌گوید

    اینتل غول پردازنده هاست وبی رقیبه!البته روی تبلتها ومبایلها موفق نبوده ولی شنیدم پردازتده ایفون8 رو قراره بسازه…کلا اینتل بی نظیره