گوگل در هند یک ابزار یافتن سرویس بهداشتی به Maps اضافه می‌کند!

کشور هفتاد و دو ملت از قدیم با مشکل نبود سرویس‌های بهداشتی دست و پنجه نرم‌ کرده است، باخبر شدیم گوگل با همکاری دولت هندوستان به فکر اضافه کردن ابزار جدیدی برای یافتن سرویس‌ بهداشتی در Google Maps برای نقشه هندوستان است.

1

هندوستان کشور عجیبی است و بی‌دلیل کشور هفتاد و دو ملت نام نگرفته است، مردم این کشور علی‌رغم تمدن غنی و قدیمی که دارند، اما از قضای حاجت کردن در فضای باز به هیچ وجه، عبایی ندارند. شاید جالب باشد بدانید حدود هفتاد درصد از منازل هندی‌ها اصلا سرویس بهداشتی ندارد و بر اساس آمار منتشر شده از جانب پابلیک اینترنشنال رادیو ( Public Radio International)، حدود شصت درصد از جمعیت ۱.۲ میلیاردی هندوستان، در فضای آزاد با خیال راحت قضای حاجت می‌کنند!

حتی شنیدن چنین آماری هم تکان دهنده است، چرا که این امر باعث می‌شود تا بیماری‌های مختلفی شیوع پیدا کند. خوشبختانه با کمی خلاقیت و استفاده از فناوری‌های جدید می‌توان راه‌حلی را برای این مشکل پیدا کرد. اینجاست که وزارت توسعه شهری هندوستان با گوگل هم‌پیمان شد‌ه‌اند تا سرویس گوگل مَپس یا همان نقشه‌های گوگل در هندوستان به ابزار یافتن سرویس بهداشتی مجهز شود.

گوگل برای اینکه کاربران عادی به راحتی با این ابزار جدید در سرویس گوگل مپس تعامل داشته باشند،‌ سعی کرده تا جایی که ممکن است فرآیند جستجوی سرویس بهداشتی، ساده سازی شود و در نتیجه کاربر کافی است تا با جستجوی عبارت‌های معادل سرویس بهداشتی به زبان انگلیسی یا هندی، نزدیک‌ترین سرویس‌های بهداشتی را پیدا کند. این فرآیند در گوگل مپس همانند پیدا کردن رستوران یا هتل انجام می‌شود و دشواری خاصی ندارد.

 

اگر با امکانات سرویس گوگل مپس آشنا هستید، حتما به خوبی می‌دانید که این سرویس بیشتر اطلاعات خود را از طریق کاربران به دست می‌آورد و در نتیجه وزارت توسعه شهری هندوستان، روی کاربران برای به اشتراک گذاشتن محل‌های سرویس‌ بهداشتی در گوگل‌ مپس حساب ویژه‌ای باز کرده است. جالب اینجاست که افراد، تجربه استفاده از یک سرویس بهداشتی به‌خصوص را می‌توانند در گوگل مپس مشخص کنند، برای نمونه اگر این سرویس بهداشتی کثیف بود یا اینکه به هر دلیلی امکان استفاده از آن وجود نداشت، کاربر نظرات منفی خود را در گوگل مپس درج می‌کند تا سایر کابران در جریان وضعیت نظافت  سرویس‌های بهداشتی قرار بگیرند.

گوگل وعده داده است تا این ابزار جدید را برای کاربران شهر دهلی هندوستان فعال کند، لازم به ذکر است که در این ویژگی جدید تنها سرویس‌های بهداشتی عمومی در هندوستان نمایش داده نمی‌شود و سرویس‌های بهداشتی موجود در پمپ‌بنزین‌‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز عمومی نیز قابل جستجو است.

وزارت توسعه شهری هندوستان در حال حاضر برنامه مشخصی برای عملیاتی‌ شدن این سرویس جدید در گوگل‌ مپس در سایر نقاط هندوستان مشخص نکرده است و بدون شک مردمی که با استفاده از سرویس‌های بهداشتی غریبه هستند، پیاده‌سازی چنین طرحی نیازمند زمان و فرهنگ‌ سازی بیشتری است.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Mehdi می‌گوید

    عجب مردم کثیفی اینا گداهای صادراتی شون به ایران هم معابر عمومی ایران را به گند کشیدند.