تنها یکی از مدل‌های آیفون 8 با صفحه‌نمایش OLED عرضه خواهد شد

طبق شایعات قریب به یقین اپل قصد دارد سال آینده آیفون جدید خود را با تغییرات اساسی عرضه کند. حالا به گزارش بلومبرگ تنها یکی از نسخه‌های آیفون بعدی از صفحه‌نمایش OLED استفاده خواهد کرد.

1

یکی از تغییرات مهمی که در آیفون 8 انتظار داریم استفاده از صفحه‌نمایش OLED به جای IPS LCD است. آیفون بعدی احتمالاً یک تغییر اساسی در طراحی داشته و تمام شیشه‌ای خواهد بود. حال به گزارش بلومبرگ یکی از منابع مورد اعتماد، تنها نسخه گران‌تر آیفون 8 به صفحه‌نمایش بهتر OLED مجهز خواهد شد. به این ترتیب آیفون 8 با همان صفحه‌نمایش LCD و آیفون 8 پلاس با صفحه‌نمایش بهتر OLED عرضه می‌شود.

در حال حاضر سامسونگ بزرگترین تولیدکننده پنل‌های OLED موبایلی است و در پرچم‌داران خود نیز از انواع خمیده و یا مسطح آن‌ها استفاده می‌کند. گفته می‌شود اپل هم برای تأمین صفحه‌نمایش OLED آیفون بعدی از سامسونگ کمک خواهد گرفت و از آن‌جا که سامسونگ نمی‌تواند به تنهای تمامی پنل‌های مورد نیاز برای همه نسخه‌های آیفون 8 را تأمین کند اپل به اجبار تنها در نسخه گران‌تر از آن استفاده خواهد کرد. طبق شایعات پیشین آیفون 8 در سه اندازه عرضه خواهد شد: 5 اینچی و 5.8 اینچی به همراه جانشین آیفون SE با اندازه احتمالی 4 تا 4.3 اینچ.

گفتنی است منظور بلومبرگ از OLED در آیفون 8 صفحات نمایش مسطحی نیست که سامسونگ در گوشی‌های میان‌رده خود مثل Galaxy A5 نیز از آن‌ها استفاده می‌کند. طبق شایعات اپل قصد دارد از صفحات قابل انعطاف و خمیده شبیه به گلکسی اس 7 اج در آیفون بعدی استفاده کند و به این ترتیب سامسونگ حداکثر می‌تواند 30 میلیون پنل را برای اپل آماده کند تا در آیفون 8 پلاس به کار گرفته شود. همچنین گفته می‌شود آیفون بعدی بدون دکمه Home عرضه شده و حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی نیز زیر صفحه‌نمایش قرار خواهد گرفت.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Gamil می‌گوید

    تمام شیشه ای خوب نیست همه دارن فلزی میزنند مثل وی20 واکسپریا xzو…اپل باز زد تو ذوق!شیشه دربرابر ضربه مقاوم نیست