تماشا کنید: آزمون مقاومت گوشی Mi MIX شیائومی دربرابر خم شدن، خط‌‌ و خش و شعله

گوشی شیائومی Mi MIX با صفحه‌نمایش بدون حاشیه خود بی‌شک از زیباترین گوشی‌های دنیاست اما مقاومت این گوشی چگونه بوده و آیا زودتر از سایر گوشی‌ها آسیب خواهد دید؟

0

شیائومی چند هفته پیش با معرفی گوشی Mi MIX خود همه را شگفت‌زده کرد. این گوشی از صفحه‌نمایشی لبه‌تالبه استفاده می‌کند که با وجود اندازه 6.4 اینچی ابعاد گوشی را بیش از حد بزرگ نکرده است. شیائومی در پشت گوشی به‌جای شیشه یا فلز از سرامیک استفاده کرده که به ادعای این شرکت از هر دو مقاوم‌تر است. اما در عمل Mi MIX چقدر مقاومت دارد؟ کانال یوتیوب JerryRigsEverything این‌بار این گوشی را تحت آزمایش‌های ظالمانه خود قرار داده است!

همان‌طور که می‌بینید صفحه‌نمایش گوشی مثل تمامی شیشه‌های Gorilla Glass با خراشنده سطح 6 موس خط می‌افتد که برای اکثر گوشی‌ها طبیعی است. پشت سرامیکی گوشی اما مقاومت حتی بیشتری در برابر خط و خش داشته و تنها در درجه سختی 8 خراش برمی‌دارد. به این ترتیب این گوشی دربرابر خط و خش هم از شیشه و هم از فلز مقاوم‌تر است. جالب است بدانید حتی دکمه‌های کناری نیز از جنس سرامیک بوده و به این ترتیب مقاومت گوشی بسیار ایده‌آل است. همان‌طور که در ویدئو می‌بینید سرامیک همچنین بسیار براق و زیباست و برخلاف بدنه رنگ جت بلک آیفون 7 به آسانی خط و خش نمی‌پذیرد. البته مقاومت دربرابر خراش ممکن است خبر از شکنندگی در پی ضربه داشته باشد و خصوصاً با حاشیه‌های باریک صفحه‌نمایش احتمال شکستن شیشه وجود دارد.

در آزمون شعله پیکسل‌های صفحه‌نمایش Mi MIX پس از چند ثانیه سیاه شده اما اگر شعله را دور کنید پیکسل‌ها به حالت اولیه خود بازمی‌گردند. در آزمون خم شدن هم گوشی مقاومت بسیار خوبی داشته و با وجود این‌که در فشار بسیار زیاد پنل پشتی از قاب جدا می‌شود اما می‌توانید به راحتی آن را با فشار کمی جا بیندازید.

شیائومی مسلماً در Mi MIX از بهترین توان مهندسی خود استفاده کرده و می‌توان گفت این گوشی از آزمون Jerry سربلند بیرون آمده است. برای معرفی کامل Mi MIX می‌توانید به این مطلب فارنت مراجعه کنید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.