گوگل اپلیکیشن PhotoScan را برای اسکن عکس‌های قدیمی منتشر کرد

عکاسی دیجیتال امروزی، عکس‌های قدیمی را به حاشیه برده است، اما ظاهرا گوگل قصد دارد به دادِ عکس‌های قدیمی چاپی برسد و برای رسیدن به این هدف شاهد انتشار اپلیکیشن Google PhotoScan هستیم.

0

عکس‌های چاپی زیادی در آلبوم‌های قدیمی خاک می‌خورند، عکس‌‌های مهم‌تر هم قاب گرفته و به دیوار آویزان شده‌‌اند، اما همیشه احتمال از بین رفتن این عکس‌ها که یادگار دوران خوش گذشته است وجود دارد، اینجاست که گوگل با عرضه یک اپلیکیشن جدید، قصد دارد ناجی عکس‌های چاپی قدیمی باشد تا از طریق این اپلیکشن، کاربر به راحتی بتواند عکس‌های قدیمی را اسکن‌ کرده و در آرشیو عکس‌های دیجیتال خود قرار دهد.

این کار از طریق گوش همراه هوشمند با استفاده از اپلیکیشن Google PhotoScan میسر شده است، همان‌‌گونه که اشاره شد، هدف اصلی این اپلیکیشن عکس‌برداری از عکس‌های چاپی بوسیله دوربین گوشی و ذخیره این عکس‌ها در فضای رایانش ابری است. در این جا ممکن است این پرسش برای شما پیش بیاید که برای گفتن عکس بوسیله دوربین گوشی از عکس‌های چاپی، نیازی به اپلیکیشن خاصی وجود ندارد و کاربر در حال حاضر بدون هیچ اپلیکیشنی قادر است از عکس‌های چاپی‌، با دوربین دیجیتال گوشی عکس بگیرد.

اینجاست که باید گفت حتما برای شما هم پیش آمده که در حین عکس‌گرفتن از عکس‌های دیجیتال، نور فلش دوربین گوشی، در عکس بازتاب داشته است، در بسیاری از مواقع هم سایه عکاس در عکس مشاهده می‌شود. اگر با این موارد کنار بیایید باز هم قرار دادن عکس‌چاپی در میدان دید دوربین گوشی،‌ کار چندان راحتی نیست.

اپلیکیشن PhotoScan تمامی این مشکلات را برای شما به راحتی حل کرده است، PhotoScan بازتاب فلش دوربین را به صورت خودکار حذف می‌کند، عکس را در جهت مناسب می‌چرخاند و گوشه‌های عکس را تشخیص می‌دهد تا عکس گرفته شده، همانند تصویری که اسکن شده باشد به نظر برسد و چیزی از نسخه اصلی کم و کسر نداشته باشد.

اپلیکیشن PhotoScan برای اینکه فرآیند اسکن عکس به بهترین نحو انجام شود، در ابتدا ۵ نسخه مختلف از عکس‌چاپی تهیه می‌کند و آنها را در کنار یکدیگر قرار می‌‌دهد تا کاربر بهترین عکس را انتخاب کند. در کنار تمامی این امکانات، ابزارهای حرفه‌ای ویرایش عکس که پیش از این به اپلیکیشن عکاسی Google Photos اضافه شد را در PhotoScan نیز شاهد هستیم.

تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند تا فرآیند اسکن عکس از طریق دوربین گوشی همراه به راحتی و با دقت بالا انجام شود، عکس گرفته شده را نیز با دوستان و آشنایان خود می‌توانید به اشتراک بگذارید.

appnet-google-play

appnet-app-store

phonearena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.