۹ دلیل برای این‌که گوشی میت ۹ هواوی را بخرید

هواوی چندی پیش گوشی پرچم‌دار خود Mate 9 را در آلمان معرفی کرد و انتظار داریم این گوشی در آینده نزدیک وارد بازار کشورمان شود. اما چه چیزهایی این فبلت را به یک گزینه ارزشمند برای خرید تبدیل می‌کند؟

9

پیش از این در مقاله‌ای پنج ویژگی را نوشتیم که می‌توانست میت 9 را به گوشی هوشمند بهتری تبدیل کند. اما این گوشی خود ویژگی‌هایی دارد که آن را به یکی از بهترین‌های دنیای اندروید تبدیل می‌کند.

۱ – پردازنده قدرتمند Kirin 960

kirin

پردازنده‌های Kirin هواوی همیشه از نظر قدرت پردازشی از بهترین‌های بازار بوده‌اند. پردازنده جدید Kirin 960 هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و به لطف استفاده از 4 هسته جدید Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز درکنار 4 هسته کم مصرف 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A53 از نظر پردازشی حتی بهتر از A10 Fusio اپل، اکسینوس 8890 سامسونگ یا اسنپ‌دراگون 821 کوالکام عمل می‌کند. به این ترتیب باز کردن اپ‌ها، جابجایی بین آن‌ها، وبگردی و استفاده همزمان از دو اپلیکیشن به روانی هرچه بیشتر انجام خواهد شد و خیالتان چندین سال از این بابت راحت خواهد بود.


۲ – پردازنده گرافیکی عالی Mali-G71MP8

mali-g71

مهم‌ترین نقطه ضعف گوشی‌های پرچم‌دار هواوی در چند سال اخیر استفاده از پردازنده‌های گرافیکی ضعیف‌تر نسبت به رقبا بوده است. این‌بار این شرکت از آخرین پردازنده گرافیکی ARM یعنی Mali-G71 استفاده کرده که طبق شایعات در گلکسی اس 8 نیز استفاده خواهد شد. این پردازنده گرافیکی با این‌که هنوز در سطح پردازنده A10 Fusion اپل نیست اما از تمامی پردازنده‌های دنیای اندروید بهتر عمل کرده و بهترین گزینه برای بازی محسوب خواهد شد. ترکیب یک GPU قوی و وضوح 1080p می‌تواند چندسالی خیال شما را از بابت اجرای گرافیکی‌ترین بازی‌ها راحت کند.


۳ – دوربین دوگانه لایکا

mate-9-dual-camera

دوربین دوگانه هواوی در گوشی پی 9 عملکرد بسیار خوبی داشت. علاوه بر ثبت تصاویر اختصاصی مونوکروم سنسور دوم کاربر را قادر می‌سازد تا تصاویری با دامنه دینامیکی بسیار بالاتر ثبت کند و این‌بار حتی می‌توانید تا 2 برابر به صورت اپتیکال و بدون کاهش کیفیت روی سوژه‌ها زوم کنید. دوربین میت 9 همچنین به لرزش‌گیر اپتیکال نیز مجهز شده تا هیچ چیزی از بهترین‌های بازار کم نداشته باشد. فیلمبرداری 4K نیز سرانجام به پرچم‌دار هواوی آمده و احتمالاً با دوربینی سریع و بسیار باکیفیت مواجه خواهیم بود.


۴ – باتری غول‌آسا با دوام شارژ عالی

mate-9-battery

هواوی نه‌تنها در این گوشی از باتری غول‌آسای 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده بلکه ویژگی‌های نرم‌افزاری هوشمندی را نیز برای مدیریت مصرف انرژی تدارک دیده است. طبق بررسی‌های انجام شده روی این گوشی میت 9 به لطف وضوح 1080p خود می‌تواند حتی با استفاده سنگین بیش از یک روز دوام بیاورد و همان‌طور که می‌دانید نمی‌توانید گوشی‌های زیادی را در حال حاضر با این ویژگی پیدا کنید.


۵ – عدم کاهش سرعت به مرور زمان

mate-9-design

در حال حاضر هر گوشی اندرویدی را خریداری کنید در ابتدا سریع و روان است اما اکثر گوشی‌ها حتی پرچم‌داران به مرور زمان کندتر خواهند شد. هواوی ادعا می‌کند میت 9 با چندین ویژگی جدید این مشکل را حل کرده است. میت 9 با ویژگی یادگیری ماشینی می‌داند چه مواقعی از روز چه اپلیکیشن‌هایی را بیشتر استفاده می‌کنید و منابع مورد نیاز برای آن‌ها را آماده می‌کند. این گوشی همچنین علاوه بر استفاده از حافظه داخلی پرسرعت UFS 2.1 از سیستم فایل F2FS نیز استفاده می‌کند که سرعت نوشتن و خواندن را بیشتر کرده و از کند شدن دستگاه جلوگیری خواهد کرد.


۶ – چهار میکروفون برای ضبط حرفه‌ای صدا

mate-9-mics

میت 9 به 4 میکروفون مجهز شده تا نویز کمتری را چه در هنگام مکالمه و چه ضبط صدا در فیلم یا صوت تجربه کنید. با این گوشی می‌توانید تنظیم کنید صدا از هر جهت با چه بلندی ضبط شود و به این ترتیب میت 9 گزینه‌ای عالی برای ضبط کنفرانس‌ها، گردهمایی‌ها، مصاحبه‌ها و یا جلسات دانشگاهی خواهد بود.


۷ – دو کپی از یک اپلیکیشن خاص

mate-9-app-cloning

با ویژگی app cloning میت 9 می‌توانید دو واتس‌اپ، فیس‌بوک یا تلگرام روی گوشی خود داشته باشید که هر کدام از آن‌ها با یک اکانت یا شماره خاص تنظیم شده‌اند. این ویژگی خصوصاً با توجه به دوسیم‌کارته بودن میت 9 ویژگی مهمی محسوب می‌شود تا بتوانید از هر دو خط خود برای شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان بهره بگیرید.


۸ – فناوری شارژ سریع SuperCharge

mate-9-supercharge

هواوی به‌جای فناوری Quick Charge کوالکام از فناوری شارژ سریع خود استفاده کرده است. به گفته هواوی این فناوری به دلیل استفاده از ولتاژ پایین‌تر نه‌تنها خطر کمتری را ایجاد می‌کند بلکه گرمای تولید شده نیز کاهش خواهد یافت. به گفته هواوی سوپرشارژ می‌تواند در 20 دقیقه گوشی را تا 50 درصد و در 90 دقیقه کاملاً شارژ کند.


۹ – فرستنده مادون قرمز

mate-9-ir-blaster

در شرایطی که اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند به دلیل عدم استفاده کاربر فرستنده مادون قرمز را حذف کرده‌اند هواوی کماکان از این قابلیت استفاده می‌کند. به این ترتیب می‌توانید با میت 9 تلویزیون، دستگاه‌های پخش، پروژکتور، کولرگازی و تجهیزاتی صوتی را همگی از یک اپلیکیشن کنترل کنید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. alireza.b می‌گوید

    بنظرم فوق العاده تر از این نیست اگه سامسونگ بود فک کنم باید پول یه پژو پرشیا میدادی اما واقعا این عالیه ظاهرش فوق العاده لاکچریه امیدوارم هرچه زودتر وارد بازار بشه من حتما میخرم

  2. ehsan می‌گوید

    سلام به دوستان عزیز در مورد قیمت گوشی باید بگم که این گوشی ارزان تر از p9 plus خواهد بود چراکه قیمت p9 plus به یرو745 یرو مباشد در حالی که mate9 با حافظه ی 64گیگ 699 یرو قیمت دارد و لازم است بدانید که قیمت p9 plus در ایران حدود دو میلیون دویست تومان است

  3. جمیل می‌گوید

    با این قیمت سامسونگ وال جی و سونی میشه خرید با اطمینان خاطر!

    1. محسن می‌گوید

      به نظرم قیمت این شرکتها بخش عمدش بخاطر برندشون هست و چینیها روی بهتر شدن و ارزونتر دادن سخت افزار قدرتمندتر تمرکز بیشتری داشتن. همین سخت افزار اگر با برندهای دیگه بود به نظرم خیلی گرونتر بود

  4. میلاد ف می‌گوید

    اما قیمت نزدیک به 700 دلاری باعث میشه که این گوشی بالای 3 میلیون تومن دربیاد.
    تازه نسخه عادیش , پرو و پورشه دیزانش که بماند .
    بنظر میاد هواوی در این بازار بشدت رقابتی سیاست سونی رو درپیش گرفته و با ارائه
    میان رده های 500 دلاری و پرچمداران 700-1500 دلاری میخواد گرون و “خاص” باشه.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیلی بعیده قیمت گذاری این گوشی توی ایران بالاتر از 3 میلیون تومان باشه اما در مورد سیاست های جدید هواوی نسبتا با شما موافقم

    2. بهنام می‌گوید

      700 دلاره و تصور من این هست که نهایتا در ایران دو تا دو و سیصد دربیاد. فک نمیکنم بالاتر باشه بتونن بفروشن

  5. صفورا می‌گوید

    اون قابلیت دو نسخه از یک اپلیکیشن مثل تلگرام خیلی آشناست. قبلا روی نوت 7 سامسونگ معرفی نشده بود؟

  6. رضا می‌گوید

    همون یه دلیل آخرش به کل دلایل می ارزه. اینفرا رد روی میت 8 نبود تصمیم خوبی بود اضافه کردنش.