قابلیت استریم بازی های ایکس باکس وان بر روی گوشی های ویندوزی به زودی از راه خواهد رسید

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وعده‌های مایکروسافت هماهنگی نرم‌افزاری بین تمام محصولات این شرکت بود. این شرکت با عرضه ویندوز 10 و همچنین ورود به بازار سخت‌افزاری وسیع‌تر مانند لپ‌تاپ، تبلت، کامپیوتر و موبایل، قصد داشت تا ویندوز خود را روی تمامی محصولاتش از جمله ایکس‌باکس هماهنگ کند و به نظر می‌رسد به این وعده‌اش نزدیک‌تر شده است.

0

هماهنگی بین تمام دستگاه‌ها فواید بسیاری دارد و بزرگ‌ترین آن‌ها این است که شما بر روی تمامی محصولات خود یک نرم‌افزار استفاده می‌کنید و فایل‌های و امورتان هر لحظه در دسترس است. فیل اسپنسر در دی ماه سال 1393 اعلام کرد که شرکت ما به دنبال پیشرفت است و ویندوز 10 محصولی است که باعث می‌شود تا «راه‌های تازه‌ای برای گسترش تجربه بازی کردن شما» خلق شود.

ابتدا که ویندوز 10 عرضه شد مایکروسافت اعلام کرد که اپلیکیشن ایکس‌باکس درون خود سیستم‌عامل نصب شده و کاملا با سیستم هماهنگ است. این اپلیکیشن قابلیت‌های فراوانی را به ارمغان می‌آورد، می‌توانید برای دستگاه‌های خود بازی خریداری کنید، با دوستان خود در ارتباط باشید و جذاب‌ترین بخش قضیه این بود که امکان استریم بازی‌ها از طریق ایکس‌باکس بر روی پی‌سی فراهم شد. این قابلیت بدین‌صورت است که شما می‌توانید بازی در جریان خود را روی هر تبلت یا پی‌سی با ویندوز 10 ادامه دهید، تنها نیازمند یک کانکشن اینترنت قوی و یک کنترلر هماهنگ هستید تا بتوانید پی‌سی خود را به یک ایکس‌باکس تمام‌عیار تبدیل کنید.

همچنین چندی پیش نیز شایعاتی مبنی بر این‌که این قابلیت در ویندوز 10 موبایل نیز مورد استفاده خواهد بود منتشر شده بود، این‌که بتوانید حتی در موبایل خود نیز ایکس‌باکس را تجربه کنید. منبع پخش شایعات نیز زمانی بود که اپلیکیشن ایکس‌باکس آپدیت شد و قابلیت پشتیبانی از ارتباط غیرمستقیم را فراهم می‌ساخت. تنها مشکل زمانی بود که یک باگ کوچک DPI باعث شد تا این پروسه به تاخیر بیفتد.

xbox-windows-10-mobile-stream

حال یکی از کارکنان مایکروسافت به نام Nawzil که کاربری فعال در تویتر است، عکسی منتشر کرده و ادعا کرده که در حال استریم Forza Horizon 3 از ایکس‌باکس وان بر روی لومیا 950اش است.

Forza Horizon 3 روی لومیا 950؟

استریم از طریق ایکس‌باکس؟

این قابلیت هم‌اکنون روی پی‌سی موجود است و من در حال تست بتای ویندوز 10 موبایل هستم

همچنین با تغییراتی که مایکروسافت بر روی کنترلر ایکس‌باکس وان داد و قابلیت پشتیبانی از طریق بلوتوث را فراهم آورد، این امکان به وجود آمده که ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل از این کنترلر پشتیبانی کنند، که بدین معنی است که می‌توانید از طریق گوشی هم بازی در کنترل کنید.

برای اطمینان بیشتر از این مسئله اگر اپلیکیشن ایکس‌باکس استریم بر روی کانتینیوم را نیز ساپورت کند می‌توان دیگر کاملا مطمئن شد که موبایل ویندوزی شما می‌توانید تبدیل به یک دستگاه ایکس‌باکسی قوی شود.

البته این کارمند مایکروسافت سابقه خوب و قابل اعتمادی در پخش شایعات ندارد و نمی‌توان کاملا و بدون شک به او اعتماد کرد. باید در این‌باره گفت که شاید کمی نمک قضیه را بیشتر کرده است، گرچه این قابلیتی است که جزو نکات کلیدی موبایل‌های ویندوزی است و امیدواریم که به زودی در دسترس قرار گیرد.

MSPoweruser

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.