ترک‌پد مجازی ویندوز 10 تبلت شما را به یک ماوس بی‌سیم تبدیل می‌کند

مایکروسافت به تازگی آزمایش قابلیت ترک‌پد مجازی در محیط کاربری ویندوز 10 را که به دارندگان پی‌سی‌ها، امکان کنترل و اعمال دستورات از طریق یک صفحه لمسی جداگانه همچون تبلت ها می‌دهد را آغاز کرده است.

0

شاید آن‌گونه که استفاده از نمایشگرهای لمسی روزبه‌روز در پی‌سی‌ها به امری مرسوم تبدیل می‌شود، در آینده‌ای نزدیک شاهد حذف کلی موس در این گونه دستگاه‌ها باشیم.

مایکروسافت نیز که هرچند دیر به فکر بهینه کردن سیستم عامل دسکتاپی خود برای استفاده در نمایشگرهای لمسی افتاده، سعی می‌کند به مرور زمان و با ارائه قابلیت‌های جدید در ویندوز 10، این عقب ماندگی را جبران کند. در همین حال روز گذشته بیلیدی با کد 14965 در اختیار اینسایدرهای گروه فست قرار گرفته که در آن قابلیتی جدید تحت عنوان ترک‌پد مجازی تعبیه شده است.

تاچ‌پد یا ترک‌پد یک حسگر لمسی مسطح است که می‌تواند حرکت و موقعیت انگشت کاربر را به موقعیت نسبی صفحه‌نمایش تبدیل می‌کند. تاچ‌پدها بر روی اکثر لپ‌تاپ‌ها موجود است و می‌تواند جایگزین ماوس گردد. حال با همه گیر شدن استفاده از گجت هایی مجهز به نمایشگر لمسی مایکروسافت ترک‌پد مجازی را به ویندوز 10 آورده است.

ترک‌پد مجازی ویندوز 10 دقیقاً همان قابلیت ترک‌پدهای فیزیکی را در اختیارتان قرار داده و به صورت مجازی دارای یک محیط متسطیلی شکل برای جابه‌جا کردن آیکون موس و دو کلیک چپ و راست است. کاربر با بهره‌گیری از این قابلیت می‌تواند، تلفیقی از رابط کاربری سنتی و مدرن را در محیط سیستم عامل ویندوز 10 تجربه کند. علاوه بر این مایکروسافت ترک‌پد مجازی را قابلیتی در جهت کنترل از راه دور مانیتورها به وسیله نمایشگرهای لمسی اکسترنال دانسته که قرار است بهار سال آینده میلادی و در غالب آپدیت Creators Update به صورت عمومی عرضه شود.

البته مایکروسافت علاوه بر ترک‌پد مجازی، در بیلد 14965 دسکتاپ، اپلیکیشن Sticky Notes و قابلیت Windows Ink را با امکانات جدیدی از جمله تشخیص آدرس و شماره تلفن موجود در متن به‌روز کرده است.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.