گوگل مشخصات مورد نیاز گوشی‌های سازگار با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream را اعلام کرد

همان‌طور که می‌دانید گوگل چند ماه پیش پلتفرم واقعیت مجازی Daydream خود را معرفی کرد و پیکسل‌ها اولین گوشی‌های سازگار با آن بودند. حالا این شرکت سخت‌افزار مورد نیاز برای این پلتفرم را اعلام کرده است.

1

در آخرین به‌روزرسانی اطلاعات تعریف سازگاری اندروید (CDD) گوگل سرانجام دقیقاً مشخص کرده چه ویژگی‌هایی برای این پلتفرم نیاز است. اول از همه گوشی باید دارای صفحه‌نمایشی بین 4.7 و 6 اینچ داشته باشد اما وضوح 1080p نیز برای این پلتفرم کافیست. البته گوگل تأکید کرده وضوح QHD 1440p تجربه بهتری را فراهم خواهد کرد. همچنین با وجود این‌که گوگل در این مورد چیزی را اعلام نکرده اما صفحه‌نمایش‌های AMOLED به علت زمان تأخیر کمتر نسبت به LCDها برای واقعیت مجازی مناسب‌تر هستند.

از نظر پردازنده گوگل لازمه اجرای Daydream را اسنپ‌دراگون 821 اعلام کرده و به این ترتیب اکثر پرچم‌داران کنونی از جمله گلکسی اس 7 یا ال‌جی V20 امکان بهره‌مندی از آن را نخواهند داشت. البته خوب است بدانید حتی اسنپ‌دراگون 821 در گوشی‌های پیکسل بر روی فرکانسی معادل با اسنپ‌دراگون 820 تنظیم شده‌اند و بعید است چیپست‌های کنونی پرچم‌داران قادر به اجرای این پلتفرم نباشند.

به این ترتیب شاید به مرور زمان پشتیبانی از Daydream به سایر گوشی‌ها هم بیاید اما اگر خواهان تجربه واقعیت مجازی گوگل هستید در حال حاضر گزینه‌ای به جز Pixel یا Pixel XL گوگل پیش رو ندارید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. میلاد ف می‌گوید

    شائومی می5 اس و پلاس هم در این رده قرار میگیرند .