یوتیوب پشتیبانی از ویدئوهای HDR را فراهم کرد

فناوری‌های بصری موجود در تلویزیون‌ها پیشرفت زیادی داشته است و تلویزیون‌های جدید از فناوری تصویری HDR پشتیبانی می‌کنند، یویتیوب نیز برای اینکه میزبان ویدئوهای با کیفیت‌تر کاربران باشد، پشتیبانی از ویدئوهای HDR را فراهم کرده است.

0

اگر به تازگی برای منزل خود تلویزیون گران‌‌قیمتی خرید کرده‌اید به احتمال زیاد تلویزیون شما از فناوری بصری HDR پشتیبانی می‌کند، اگر هم اطلاعاتی در این زمینه نیاز دارید توصیه می‌کنیم نگاهی به مطلب قابلیت HDR در تلویزیون‌های جدید چیست و چه تاثیری بر تجربه شما دارد؟ که پیش از این در فارنت منتشر کردیم داشته باشید.

فناوری HDR که آنرا با عنوان محدوده دینامیکی بالا نیز می‌شناسیم سلانه‌سلانه راه خود را به محصولات و سرویس‌های ویدئویی باز کرده است، یوتیوب نیز از این به بعد از ویدئوهای با کیفیت HDR پشتیبانی خواهد کرد، در ویدئوهای HDR شاهد جزئیات بیشتری هستیم، این ویدئوها از کنتراست و شفافیت بالاتری بهره می‌برند.

رنگ‌ها نیز در این فناوری جدید درخشان‌تر به نمایش در می‌آیند، همان‌گونه که اشاره کردیم فناوری HDR را در حال حاضر تنها در تلویزیون‌های تراز اول و گران‌ قیمت بازار شاهد هستیم اما از آنجایی که روز‌به‌روز به طرفداران تلویزیون‌های HDR اضافه می‌شود، یوتیوب تصمیم گرفت تا از این فناوری بصری در سرویس‌ ویدئویی خود بهره بگیرد.

hdr

در حال حاضر تنها تلویزیون‌‌های تراز اول، بعضی از کنسول‌های بازی و دستگاه‌های سِت‌آپ باکس حرفه‌ای از HDR پشتیبانی می‌کنند، دستگاه استریم ویدئو گوگل کروم کست اولترا و کنسول جدید بازی پلی‌استیشن ۴ پرو سونی نیز از محصولاتی است که امکان پشتیبانی از HDR در آن تعبیه شده است.

یوتیوب برای رواج استفاده از فناوری HDR از بعضی از کاربران پرطرفدار خود نظیر Jacob + Katie Schwarz و MysteryGuitarMan نیز درخواست کرده است تا محتوای خود را با کیفیت HDR در یوتیوب قرار دهند. امکان آپلود ویدئوهای HDR نیز راه‌کارِ خاصی ندارد و کاربران به راحتی قادر هستند همانند ویدئوهای معمولی، ویدئوهای HDR خود را در سرویس ویدئویی یوتیوب آپلود کنند.

یوتیوب ثابت کرده است که تمایل زیادی دارد تا فناوری‌های جدید ویدئویی را در سرویس‌ خود تعبیه کند، در این زمینه می‌توان به سرویس پخش ویدئوهای ۳۶۰ درجه اشاره کرد، کاربران هدست‌های واقعیت مجازی به راحتی قادر هستند با استفاده از این ویژگی، محتوا را به صورت واقعیت مجازی مشاهده کنند، پشتیبانی از ویدئو و صدای سه‌بعدی،‌ امکان نمایش محتوای 4K و قابلیت استریم زنده محتوا را می‌توان از مواردی ذکر کرد که کاربران یوتیوب در حال حاضر قادر به استفاده از آنها در این سرویس ویدئویی هستند.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.