تنها ۰.۳ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از اندروید نوقا استفاده می‌کنند

نبود سیستم یکپارچه مدیریت بر انتشار نسخه‌های جدید پلتفرم اندروید یکی از معایبی است که باعث می‌گردد برخی محصولات تا مدت یک سال پس از عرضه نسخه جدید نیز نتوانند آن را دریافت کنند. این موضوع برای آن دسته از افرادی که هزینه به مراتب بیشتری را برای خرید یک گوشی پرچمدار صرف می‌کنند، با این حال تا مدتی از دریافت نسخه جدید اندروید محروم هستند، سخت‌تر است.

0

همین نبود کنترل دقیق بر انتشار نسخه‌های جدیدتر پلتفرم اندروید برای تمامی محصولات مبتنی بر آن باعث می‌گردد در یک دوره زمانی سهم نسخه‌های مختلف در بازار کم‌وزیاد شود. به هر حال گوگل بر اساس یک سنت دیرینه به طور متوسط هر دو ماه یک‌بار آماری از میزان سهمی که هر ورژن از این پلتفرم در بازار کسب کرده است را منتشر می‌کند، در همین رابطه به تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد تنها ۰.۳ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از اندروید نوقا استفاده می‌کنند.

البته در نظر داشته باشید که از عرضه رسمی آپدیت اندروید ۷ نوقا، مدت زمانی زیادی نمی‌گذرد و در حال حاضر محصولات انگشت شماری از قبیل گوشی‌های جدید سری نکسوس و یا ال‌جی وی ۲۰ که به تازگی و با بهره‌مندی پیش‌فرض از این نسخه از سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه گردیده، با اندروید ۷ کار می‌کنند.

در هر حال آمار ارقام ارائه شده از سوی گوگل همچنین نشان می‌دهد که اندروید ۷٫۱ نوقا به دلیل سهمی کمتر از ۰٫۱ درصدی در جدول زیر لحاظ نشده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تنها سری پیکسل در حال حاضر از اندروید ۷٫۱ بهره می‌برند، از این رو سهم ناچیز این نسخه از اندروید در بازار قابل توجیه است.

platform-versions-nov-2016

در سوی دیگر اندروید ۶ مارشملو که طی دو سال اخیر گوشی‌های میان رده و بالا رده بسیاری با قدرت گرفتن از آن به بازار عرضه شده‌اند، در حال حاضر بر ۲۴ درصد بازار گوشی‌های اندروید تسلط دارد، با این حال اندروید ۵ و ۵٫۱ آب نابت چوبی را می‌توان با فعال بودن بر روی ۳۱٫۴ درصد گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار، محبوب‌ترین نسخه از پلتفرم اندروید در بازار دانست.

همچنین شاید جالب باشید که توزیع اندروید ۴٫۴ کیت کت همچنان بر روی یک چهارم گوشی‌های اندرویدی بازار فعال بوده که این رقم برای مجموعه اندروید جیلی بیلی به ۱۳٫۷ درصد می‌رسد. در ادامه این گزارش همچنین آمده است که همچنان اغلب گوشی‌های مجهز به اندروید ۴٫۴ کیت کت در دسته مقرون‌به‌صرفه‌ای ها قرار می‌گیرند، از این رو این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، سهم آن توسط طیف وسیعی از گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه مجهز به اندروید ۶ مارشملو جایگزین شود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که احتمالا در ابتدای سال ۲۰۱۷ شاهد معرفی پرچمداران جدید مجهز به اندروید ۷ نوقا خواهیم بود، از این رو بدیهی است که سهم این توزیع از پلتفرم اندروید در ماه‌های آینده به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کند؛ البته در نظر داشته باشید که همچنان میلیون‌ها گوشی وتبلت اندرویدی هیچ‌گاه نخواهند توانست به اندروید ۷ نوقا به‌روز شوند.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.