اپل به لطف انفجار نوت 7 تمامی سود بازار گوشی‌های هوشمند را در سه‌ماهه گذشته به جیب زد!

رقابت بین شرکت‌هایی همچون اپل و سامسونگ عموما رقابتی نفس‌گیر است. سامسونگ تمام تلاش خود را می‌کند که با انتخاب زمان عرضه مناسب و تبلیغات فراوان و ساخت محصولاتی فوق‌العاده بازار بیشتری را کسب کند. اپل اما همان روش همیشگی خود را می‌پیماید و آن‌چنان درگیری برای فروش بالا ندارد. حال به لطف سوگلی سامسونگ گلکسی نوت 7، اپل برنده سوددهی شده است.

0

سامسونگ گزارش سه ماهه اخیر خود را منتشر کرد و ضرر قابل توجهی در فروش داشت. تمام این اتفاقات ناگوار نیز مدیون گلکسی نوت 7 است که آتش به جان شرکت انداخت. حال اپل با عرضه دو محصول تازه خود سکان بازار را دست خود گرفته و وقتی در مورد سودآوری حرف می‌زنیم شرکت توانسته آمار سود بالایی داشته باشد. طبق محاسبات شرکت BMO و گفته‌های آنالیزور بازار Tim Long اپل توانسته کل سود صنعت موبایل را در سه ماهه سوم سال کسب کند و همه را از آن خود کند.

طبق آماری که منتشر شده، 104 درصد سوددهی را در بازار مشاهده کردیم. برخی کمپانی‌ها همانند LG سوددهی که نداشتند بلکه ضرر نیز داشتند. سامسونگ تنها توانسته 0.9 درصد سود را از آن خود کند در صورتی که این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده بازار 21.7 درصد فروش کل گوشی‌های هوشمند بازار را در اختیار خود دارد.

اپل حال 13.2 درصد فروش را در اختیار دارد و شرکت هوآوی حال تبدیل به سومین فروشنده بزرگ بازار شده و 9.7 درصد بازار را در دست خود دارد. سال پیش اپل میزان کمتری فروش داشت اما با اتفاقاتی که پیرامون نوت 7 رخ داد این شرکت توانسته فروشی بی دردسر داشته است.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.