یومی: روباتی اندرویدی که با آمازون الکسا کار می‌کند

در دورانی که گوشی‌های هوشمند به لطف دستیاران دیجیتالی صوتی انواع اقسام نیازهای روز مره ما را از قبیل ارسال ایمیل، تنظیم قرار ملاقات و همچنین پیدا کردن بهترین و کم ترافیک مسیر را برطرف می‌کنند، تاکنون به داشتن یک روبات هوشمند فکر کرده‌اید؟ اگر این‌گونه است با ما همراه باشید تا با یومی، روباتی اندرویدی که با آمازون الکسا کار می‌کند آشنا شویم.

0

پیش از پرداختن به قابلیت‌های این محصول بایستی متذکر شویم که در حقیقت یامی یک گوشی هوشمند در قالب یک ربات است که می‌تواند دستورات صوتی فرد را اجرا نماید.

یومی دارای یک نمایشگر 5  اینچی لمسی با رزولوشن 720p بوده که تنها بر روی آن اشکال مختلفی از جمله لبخند در هنگام دریافت و اجرای صحیح دستور کاربر نمایش داده می‌شود. این محصول هرچند می‌تواند به عنوان دکوری در منزل نیز استفاده شود، با این حال دارای چرخ‌هایی است که به آن قابلیت حرکت را می‌دهند.

omate-yumi-1علاوه بر این در جلوی سر روبات یک دوربین 5 مگا پیکسلی تعبیه شده که در هنگام برقراری تماس تصویری کاربرد دارد. البته در نظر داشته باشید که در موقع برقراری تماس تصویری بایستی یومی را در نقطه‌ای ثابت مستقر کنید، زیرا در هنگام حرکت و یا زمانی که وی مستقیم به چشمان شما نگاه می‌کند، دوربین زاویه مناسبی برای برقراری تماس نخواهد داشت.

همچنین در نظر داشته باشید که از این محصول تنها می‌توان به عنوان یک دستیار صوتی به شکل روبات استفاده کرد، به طوری که انتظار تشخیص و رد شدن از کنار اشیاء را نباید از یومی داشته باشیم. به طور کلی این محصول همچون گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه اندرویدی دارای یک تراشه چهار هسته‌ای با کلاک فرکانس 1.5 گیگاهرتز، 1 گیگابایت حافظه رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی مودم وای‌فای، بلوتوث، درگاه HDMI و میکرو یو اس بی است.

omate-yumi

نکته دیگر اینکه این روبات در کمال تعجب که از سیستم‌عامل اندروید قدرت گرفته، با دستیار صوتی  الکسا آمازون فعالیت می‌کند و تقریباً کارایی اکوی این شرکت را ارائه می‌دهد. طبق اعلام شرکت سازنده، یومی که تأمین مالی ساخت آن توسط Indiegogo صورت گرفته، از اواخر بهار سال 2017 به بازار عرضه خواهد شد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.