رو در رو/ گفتگوی فارنت با بنیامین دارمی مدیر ارشد بازاریابی هواوی در ایران

این روزها خبر از عرضه پرچم‌دار جدید گوشی‌های آنر شرکت هواوی یعنی Honor 8 و دو گوشی هوشمند جدید سری Nova این شرکت است به همین منظور به سراغ بنیامین دارمی مدیر بازاریابی شرکت هواوی در ایران رفتیم تا در این خصوص و سایر برنامه‌های این شرکت گفتگویی را با هماهنگی صورت گرفته توسط الهه طاهری مدیر روابط عمومی دفتر هواوی در ایران انجام دهیم که در ادامه از نظر خواهید گذراند.

10

بنیامین دارمی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی از دانشگاه آزاد است و در حدود 8 سال در حوزه بازار گوشی‌های تلفن همراه در برندهای مختلف سابقه فعالیت دارد و هم‌اکنون به عنوان مدیر ارشد بازاریابی دفتر هواوی در ایران مشغول به کار است.

آخرین فعالیت‌های خبری انجام شده از سوی شرکت هواوی خبر از عرضه جدیدترین پرچم‌دار سری Honor  و همچنین گوشی‌های هوشمند سری Nova  دارد به نظرم بهتر است اولین سؤال مصاحبه را به همین موضوع اختصاص دهیم و جدیدترین خبرها از زمان عرضه این گوشی‌های هوشمند را بشنویم.

  • آخرین خبری که در این خصوص وجود دارد این است که گوشی هوشمند Honor 8‌ به عنوان جدیدترین پرچم‌دار سری Honor و گوشی‌های هوشمند Nova ‌ وNova Plus  از ده روز دیگر یعنی بیستم آبان ماه به صورت رسمی در فروشگاه‌های آنلاین و بازارهای تلفن همراه عرضه خواهد شد. هر چند شاید این روزها بتوان این گوشی‌های هوشمند را در بازار پیدا کرد اما عرضه کاملاً رسمی و به صورت انبوه ما از همین تاریخ آغاز خواهد شد.

farnet-interview-huawei-benyamin-darami-07

در خصوص عرضه گوشی هوشمندHonor 8  اطلاعات بیشتری ارائه دهید مانند مدل‌ها و قیمت آن‌ها.

  • گوشی Honor 8 در سه رنگ آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد که هر سه این رنگ‌ها کاملاً با رنگ‌های آبی، مشکی و سفیدی که در سایر گوشی‌های دیده‌اید متفاوت است و به‌طور مثال با یک مشکی اصطلاحاً پیانویی و سفید کاملاً صدفی روبرو خواهید بود. این گوشی هوشمند با توجه به مشخصات آن یک گوشی هوشمند پرچم‌دار به حساب می‌آید.

در خصوص دو گوشی هوشمند سری Nova چطور خواهد بود؟

گوشی‌های نوا با قیمت حدودی یک میلیون تومان در ایران عرضه خواهند شد
  • گوشی‌های هوشمند سری Nova در دو مدل پلاس و معمولی عرضه خواهد شد و می‌توان گفت این گوشی‌های هوشمند قرار است در دسته گوشی‌های هوشمند حدود یک میلیون تومان به عنوان پرچم‌دار مطرح شود. هنوز قیمت‌گذاری رسمی برای این گوشی‌های انجام نشده اما تفاوت قیمتی معمول و نه چندان زیادی را برای آن‌ها در نظر خواهیم گرفت. اما خب این گوشی‌های هوشمند از نظر دسته‌بندی در رده گوشی‌های میان‌رده هستند.

 

شما در خصوص گوشی هوشمندHonor 8  این گوشی هوشمند را یک پرچم‌دار دانستید آیا به نظر شما اینکه ما به‌طور هم‌زمان پرچم‌داران سری‌ Mate و سری P را در کنار سریHonor  پرچم‌دار بدانیم در حق سری Mate  و سری P جفا نکرده‌ایم؟

  • باید یک موضوع را برایتان روشن کنم از نظر شرکت هواوی‏، سری Honor یک برند کاملاً متفاوت از محصولات شرکت هواوی است اگرچه این موضوع در ایران به درستی شناخته نمی‌شود اما باید تاکید کنم که از نظر ما Honor 8 پرچم‌دار برند Honor است و از این نظر هویتی کاملاً مستقل از هواوی دارد.

interview-huawei-benyamin-darami-01

گوشی‌های جدید Nova و honor 8 چه ویژگی‌های بارزی دارند که می‌تواند آن‌ها را به انتخاب اول خریداران گوشی‌های میان‌رده تبدیل کند؟

طراحی، دوربین و عمر شارژ مهمترین ویژگی‌های گوشی‌های جدید میان‌رده هواوی
  • در بازار ایران مشتریان برای خرید به ویژگی‌های خاص مورد نظر خود توجه می‌کنند و یکی از ویژگی‌های مهمی که در بازار ایران مورد توجه مشتریان است طراحی منحصربه‌فرد و متفاوت است و سری Honor و مشخصاً گوشی هوشمند Honor 8 این ویژگی و قابلیت مورد انتظار مشتریان را هدف گرفته و حتی میان پرچم‌داران بالارده بازار می‌تواند مطرح باشد. در عین حال مطمئناً عمر شارژ باتری موضوع مورد انتظار و ویژگی مهم دیگری است که مشتریان به دنبال آن هستند و مطمئناً در کنار قیمت مناسب، گوشی‌های سری Nova با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته خواهند توانست نظر این دسته را به خود جلب کند و می‌توان گفت بهترین عمر شارژ باتری را در میان‌رده‌های بازار دارند. در کنار این دو قابلیت در سری Honor و Nova ما در این گوشی‌های هوشمند از دوربین خیلی خوبی نیز بهره گرفته‌ایم و به عنوان مثال در گوشی هوشمندHonor 8  از فناوری دوربین دوگانه پرچم‌دار سری P اما با لنزی متفاوت بهره گرفته‌ایم و انتظار تجربه خوبی برای مشتریان را داریم.

با توجه به تنوع زیاد گوشی‌های میان‌رده هواوی سری nova در چه رده‌ای نسبت به سری گوشی‌های آنر قرار می‌گیرند؟ آیا تصور نمی‌کنید افزوده شدن یک برند و نام جدید ممکن است مشتریان را گیج کند؟

  • این اصلاً هدف ما نیست. چیزی که باید در نظر بگیرید چرخه عمر محصولات در بازار است تمام تلاش ما در هواوی بر این است که این چرخه را کاملاً رعایت کنیم و در بازه‌های زمانی مشخص محصولات جدید را به بازار عرضه کنیم که عرضه این محصول اتفاقاً انتخاب را برای مشتریان آسان‌تر کند. ما برخلاف برخی شرکت‌ها که محصولات قدیمی را صرفاً به خاطر ادامه فروش در بازار همچنان عرضه می‌کنند اعتقادمان بر این است که مردم ایران لیاقت این را دارند که از آخرین تکنولوژی موجود در بازار بهره ببرند و ما این چرخه عمر محصول در بازار ایران را دقیقاً مانند بازارهای سایر مناطق جهان و کشورهای مدرن جهان در نظر می‌گیریم که این مدت قاعدتاً حول‌وحوش یک سال است.

آیا برنامه ویژه‌ای برای عرضه این گوشی‌ها به‌صورت بسته‌های همراه با هدیه و یا با تخفیفات ویژه در ابتدای عرضه دارید؟

  • ما یک برنامه تشویقی خرید در ابتدای عرضه این گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته‌ایم اگرچه این محصولات به اندازه کافی جذاب و وسوسه‌کننده هستند اما ما برای آغاز فروش این محصولات بسته مناسبی برای خریداران و قدردانی از اعتماد آن‌ها به عنوان خریداران اول این محصولات در نظر گرفته‌ایم. در عین حال در بخش خدمات پس از فروش ما به کلیه خریداران با توجه به طراحی شیشه‌ای گوشی هوشمند Honor 8 و برای اینکه خریداران تجربه راحت‌تری در استفاده از این محصول داشته باشند تا سه ماه تعویض رایگان قاب شیشه‌ای محصول را در نظر گرفته‌ایم. ما ضمناً کمپین هیجان‌انگیز برای مشتریان هواوی در شبکه‌های اجتماعی داریم که همواره همراه هواوی در فضای مجازی بوده‌اند اما جزئیات بیشتر را به زمان برگزاری موکول می‌کنیم.

interview-huawei-benyamin-darami-06

 در مورد پرچم‌دار آینده هواوی یعنی Mate 9 چه اطلاعاتی می‌توانید در اختیارمان بگذارید؟ آیا زمان معرفی و یا عرضه حدودی این گوشی (یا گوشی‌ها) در ایران مشخص شده است؟

  • در مورد Mate 9 مطمئناً تا پنجشنبه این هفته باید صبر کنید و مطمئنم بعد از این تاریخ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت و افراد زیادی وجود خواهند داشت که در مورد این محصول حرف خواهند زد. در خصوص زمان عرضه نیز ما سعی می‌کنیم که این زمان را به حداقل ممکن برسانیم و پیش‌بینی ما بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده اواسط دی‌ماه خواهد بود.

 

در گوشی‌های هوشمند هواوی شاهد استفاده از دوربین دوگانه هستیم و ظاهراً استفاده از این قابلیت به تمامی سری‌ها در حال سرایت است. آیا به نظر شما استفاده از این قابلیت در تمامی سری‌های هوشمند هواوی طراحی مستقل آن سری را زیر سؤال نمی‌برد؟

  • دوربین دوگانه تجربه موفقی در گوشی‌های هوشمند هواوی بوده و ما از مشتریان خود یاد گرفتیم که این دوربین دوگانه که مردم از آن استقبال کرده و باور دارند را در سایر محصولاتمان نیز استفاده می‌کنیم.

تاکنون هواوی در محصولات خود از صفحه‌نمایش Quad HD‌ و فیلم‌برداری 4K بهره نبرده آیا مشخص است چه زمانی شاهد استفاده هواوی از این دو قابلیت و ویژگی خواهیم بود؟

  • هر دو این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها در برنامه هواوی برای عرضه در گوشی‌های هوشمند وجود دارد اما اجازه بدهید شگفتی اعلام آن‌ها به زمان عرضه و معرفی محصولات موکول شود.

interview-huawei-benyamin-darami-04

من اطمینان دارم که اگر شاهد عرضه آن‌ها درMate 9  نباشیم نهایتاً آن‌ها را در پرچم‌دار بعدی سری P خواهیم دید.

  • بهتر است این پیش‌بینی را به بعد از رونمایی گوشی هوشمند Mate 9 تا سه روز دیگر موکول کنید!

آیا می‌توانید آماری در مورد خریداران ایرانی گوشی‌های هواوی در اختیارمان بگذارید؟ ایرانی‌ها بیشتر به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت هواوی علاقه دارند و یا میان‌رده و پرچم‌دار؟

  • ما در بازار دسته‌بندی‌های مختلفی داریم که در برخی از این دسته‌بندی‌ها ما کاملاً و بدون چون و چرا اول هستیم و در کل می‌توان گفت برند هواوی در این زمینه برند چالشی بازار به حساب می‌آید. نگاهی به روند رو به رشد هواوی در بازار تلفن همراه ایران بیانگر این موضوع است. مشتریان در ایران به دنبال بهترین ویژگی‌ها با بهترین قیمت‌ها هستند که به‌طور مثال در گوشی هوشمند ‍P9 و مزیت دوربین این گوشی هوشمند شاهد این موضوع بودیم.

به نظر شما بزرگ‌ترین ضعف هواوی در ایران چه بوده و این شرکت چه برنامه‌هایی برای تبدیل شدن به برند اول گوشی‌های هوشمند ایران در آینده دارد؟

  • این موضوع که برای مشتری ایرانی هر کاری انجام بدهید شایسته بیشتر از آن است به کنار و انصافاً هوای تمام تلاش خود را برای پوشش تمام نیازی‌های مشتری ایرانی به کار بسته است. اگر نگاهی به پنج سال گذشته فعالیت ما در ایران بیندازید متوجه می‌شوید که نکته جالب این است که شاید همچنان برخی مشتریان ما حتی قادر به تلفظ صحیح نام هواوی نباشند اما همچنان مشتری ما هستند و در حال استفاده از محصول خریداری شده هستند و رضایت دارند. محصولات هواوی در بازار تلفن همراه محصولات مقبولی به حساب می‌آیند و در هر بخشی مشتریانی که به دنبال قابلیت خاصی هستند به محصولات ما توجه کامل دارند. در پنج سال گذشته شرکت‌های زیادی وارد بازار شده و بعد محو شده‌اند و این به خاطر همین مقبولیت محصول در بازار است. برای تبدیل شدن به برند اول در بازار تلفن همراه ایران ما نفوذ خودمان را از زمان ورود به بازار از گوشی‌های میان‌رده آغاز کردیم و در حال توسعه این تمرکز و نفوذ به گوشی‌های بالارده هستیم که توانایی ساخت تصویر ذهنی مناسب برای برند را دارند.

interview-huawei-benyamin-darami-03

در ادامه این مصاحبه و در واقع سؤال آخر این مصاحبه در خصوص برنامه‌های هواوی برای تعامل بیشتر با کاربران مطرح شد که الهه طاهری مدیر روابط عمومی هواوی پاسخگوی این سؤال بود.

  • ما در هواوی این برنامه را داریم که روابط و همکاری‌هایمان با رسانه‌ها افزایش یافته و در واقع شکل جدیدی به خود بگیرد. فعالیت‌های دیجیتال ما با کاربران در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته و برای آن‌ها نیز برنامه خوبی داریم که در آینده به‌موقع آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. میلاد ف می‌گوید

    فعلا که بیستم آبان هم رد شد و خبری نشده.
    گوشی آنر 8 از تابستان در امارات و بقیه خاورمیانه موجود بوده اما بدلیل احترامی که برای بازار ایران قائلند هنوز اینجا عرضه نشده ؟
    بزرگترین ضعف شونو پرسیدید که جواب ندادن اونم همین تاخیر زیاد ورود محصولاتشونه.
    این مصاحبه بود یا رپرتاژ آگهی ؟
    ———————————-

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطفا در نظرات خودتون احترام افراد رو نگه دارید تا مجبور به ویرایش نظرات شما نشویم!
      گوشی هم اکنون در بازار ایران موجود شده و شخصا قیمت نزدیک به یک میلیون و جهارصد رو در بازار (تهران) برای این گوشی دیدم اما در خصوص عرضه در فروشگاه‌های آنلاین نظرتون رو تائید می‌کنم.

      1. میلاد ف می‌گوید

        اینکه ممکنه تو کل بازار موبایل یکی دوجا داشته باشن , این یعنی هنوز بار اصلی نیومده تازه با قیمت معادل P9 در حالیکه دقیقا 200 درهم ارزونتره ازش. شما یه زحمتی بکشید تماسی با آقای دارمی بگیرید جویای مسئله بشید . اون نوا پلاس هم که فرمودن حدود 1 تومن که خیلی بیشتر قیمت خورده که .

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام مجدد
          در خصوص گستره توزیع و پوشش می‌تونم حرفتون رو تایید بکنم. نظر شخصی خودم هم اینه که قیمت موجود در بازار به خاطر همین مساله پائین بودن میزان عرضه اتفاق افتاده و قیمتی نیست که طبق سیاست شرکت تنظیم شده باشه. در این خصوص نظر شرکت هواوی در ایران رو هم جویا میشیم و اگر پاسخی دریافت کردیم حتما همینجا شما رو در جریان می‌گذاریم. سپاس از همراهیتون :)

  2. علي می‌گوید

    رأس میگه هنوز هم خیلیا اسم هواوی رو درست تلفط نمی کنن مثلاً میگن هاوایی:))))

  3. بهنام می‌گوید

    همه گوشیها رو بیارید خوب میشه بعضی گوشیها رو نمیارید و ما فقط حسرت میخوریم

  4. رضا می‌گوید

    هواوی گوشی‌های خوبی تو رده بالا داره اما به شدت داره گرون میشه و به نظرم سرعت فاصله گرفتنش از یه شرکت سازنده گوشیهای ارزون قیمت خیلی تنده. البته تو گوشیهای ارزون قیمت هم جسارتا آشغال میسازه

  5. علی احمدی می‌گوید

    باسلام
    ای کاش در مورد سیاست این شرکت که چرا در رده پرچمدارها نسخه پلاس توی ایران ارایه نمیشه کوتاهی میشه سوال میکردید
    1- p9 ارایه شد ولی هیچ خبری رسمی از p9 plus نیست
    2- mate s ارایه شد ولی ظرفیت بالا که دارای فورس تاچ بود ارایه نشد
    ایا سیاست این شرکته که توی ایران ارایه نشه رده بالا

  6. مهيار می‌گوید

    چه جالب! شما ننوشتید منتها من ایشون رو از زمان جی 2 یادمه که روز تخفیف جی 2 تو بازار تجریش غائله‌ای به پا بود اسمش سخت بود و یادم نمونده

  7. برديا می‌گوید

    گوشیهای هواوی به شدت استهلاک بالایی دارن یعنی اگر یه گوشی از یه برند دیگه رو در یه مدت مشابه استفاده کنید کوشی هواوی در فاصله زمانی کمتری شروع به عیب و ایراد می کنه. البته این نظر شخصی من و تجربه دو تا گوشی هواوی داشتنه و شاید نشه به همه تعمیم داد.