کارت گرافیک‌های GTX 1070 و GTX 1080 شرکت EVGA آتش می‌گیرد!

کارت‌های گرافیک از قدیم گرمای زیادی تولید می‌کردند و خنک شدن کارت‌ گرافیک با پیشرفت تکنولوژی تفاوت چندانی نکرده است، ظاهرا شرکت EVGA در ساخت کارت گرافیک‌های GTX 1070 و GTX 1080 خود موردی را از قلم انداخته و این کارت‌های گرافیک آتش می‌گیرند.

0

شرکت معظم انویدیا که یک پای ثابت گرافیک در صنعت سخت‌افزار کامپیوتر به حساب می‌آید چندی پیش از معماری پاسکال در کارت‌های گرافیک جدید خود رونمایی کرد، این معماری باعث شد تا کارت‌های گرافیک سری GTX 1070, 1080 و 1060 با قیمت بسیار مناسب و عملکرد بالا از جانب تولید کنندگان کارت گرافیک روانه بازار شوند.

تولید‌ کننده‌های کارت گرافیک تمام سعی خود را به کار گرفتند تا با اضافه کردن امکاناتی نظیر اُوِرکِلاک، قدرت بیشتری را از این سری کارت‌‌های گرافیک در اختیار کاربران قرار دهند. در این بین ظاهرا شرکت EVGA زیاده روی کرده و بنا به گزارش‌های منتشر شده،‌ کارت‌های گرافیک سری GTX 1080 و GTX 1070 ساخت دست EVGA بیشتر از اندازه معمول گرم می‌شوند.

مشکل گرم شدن بیشتر از اندازه این کارت‌های گرافیک توسط کاربران در انجمن اینترنتی EVGA و همچنین شبکه بزرگ اجتماعی رددیت مطرح شده است، جالب اینجاست که برخی از کاربران در گزارش‌های خود متذکر شده‌اند رسما از این کارت‌های گرافیک در اثر حرارت زیاد آتش بیرون می‌زند!

evga-powerlink-gtx-1080-fire-problem

کاربران دیگری هم ادعا می‌کنند که این کارت‌های گرافیک داخل کیس دود کرده‌اند یا اینکه باعث ایجاد جرقه شده‌‌اند. از قرار معلوم ماژول تنظیم ولتاژ (VRM) به کار گرفته شده در کارت‌ گرافیک‌های سری GTX 1080 و GTX 1070 مقصر آتش گرفتن این کارت‌های گرافیک شرکت EVGA است. این‌گونه که پیداست EVGA در حین ساخت این کارت‌های گرافیک فراموش کرده تا خنک‌ کننده‌ای را در قسمت ماژول تنظیم ولتاژ تعبیه کند. این امر باعث شده است تا این کارت‌های گرافیک ساخت دست EVGA که از فن دوگانه ATX بهره می‌گیرند به دلیل حرارت بالا در معرض آتش گرفتن قرار بگیرند.

شرکت EVGA هم پس از انتشار گزارش‌های آتش گرفتن این کارت‌های گرافیک رسما این مشکل را قبول کرده و در طراحی جدید کارت‌های گرافیک GTX 1070 و GTX 1080 تمهیدات خنک کننده جدیدی را به خدمت گرفته است. EVGA رسما اعلام کرده که به گارانتی این کارت‌های گرافیک معیوب کاملا پایبند است و کاربران می‌توانند کارت‌های جدیدی را با خنک‌ کنندگی بیشتر در ازای کارت‌های گرافیک دردسرساز EVGA دریافت کنند. البته پدهای خنک کننده‌ای نیز از جانب EVGA در اختیار کاربران قرار داده می‌شود تا با نصب آنها بر روی این کارت‌‌های گرافیک، جلوی خطر احتراق کارت‌های GTX 1080 و GTX 1070 را بگیرند.

در مجموع باید گفت عقل حکم می‌کند اگر قصد خرید کارت گرافیک‌های انویدیا سری GTX 1080 و 1070 GTX را دارید، سراغ محصولات EVGA نروید چرا که از قدیم گفته‌اند، سری که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند!

digitaltrends.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.