توییتر سرویس Vine را در ماه‌های آتی تعطیل می‌کند

توئیتر ساعاتی پیش رسماً اعلام کرد که به زودی سرورهای آپلود سرویس واین را خاموش خواهد کرد تا مقدمات اولیه تعطیل شدن همیشه این به سرویس اشتراک گذاری ویدئویی کلید بخورد.

0

کمتر از 4 سال از معرفی سرویس به اشتراک گذاری ویدئویی Vine، شرکت توسیتر ساعاتی پیش در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که این سرویس به مرور زمان تعطیل خواهد شد.

بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت ویکی‌پدیا، Vine یک اپ موبایل تحت مالکیت توییتر است که کاربران را قادر می‌سازد ویدئو کلیپ‌های کوتاه بسازند و ارسال کنند. این سرویس با حداکثر طول کلیپ ۶ ثانیه ارائه شد و می‌تواند در خدمات شبکه‌ای اجتماعی چون توییتر و فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شده یا قرار داده شود.

در همین حال هرچند چندی پیش شایعاتی مبنی بر احتمال افزایش محدودیت زمان ویدئوهای توییتر و Vine به 140 ثانیه منتشر گردید، با این حال توئیتر که شرکت توسعه دهنده واین محسوب می‌شود، ساعاتی پیش اعلام کرد که امکان آپلود ویدئوهای جدید بر روی این سرویس قطع گردیده تا به مرور زمان مقدمات تعطیل کردن همیشگی واین فراهم شود.

در بیانیه این شرکت ذکر شده است که اپلیکیشن‌های موبایلی این سرویس فعلاً در دسترس خواهند بود و اینکه از طریق این برنامه‌ها و یا وب‌سایت اصلی سرویس، امکان مشاهده و یا دانلود ویدئوهای کاربران کماکان وجود خواهد داشت، با این حال قابلیت آپلود ویدئوهای جدید به کلی حفظ شده است.

لازم به ذکر است که توسیتر در سال 2013 و در حالی که علاقه کاربران به انتشار ویدئوهای کوتاه در حال افزایش بود، سرویس واین را معرفی کرد؛ با این حال با به وجود آمدن سرویس‌های مشابهی همچون اینستاگرام، به نظر می‌رسد واین کشش و ظرفیت حفظ کاربران خود را نداشته و همین موضوع توئیتر را مجاب به تعطیل کردن آن کرده است.

این نکته را بایستی متذکر شویم که توئیتر هم‌اکنون با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری که هر از چند گاهی اخباری مبنی بر به فروش رفتن آن به گوش می‌رسد؛ از این رو مدیران این شرکت می‌کوشند با تعدیل نیروی 9 درصدی و یا تعطیل کردن سرویس‌های اضافی، بار مالی را تا حد امکان کم کنند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.