رونمایی اپل از نسل جدید مک‌بوک پرو: سبک‌تر، باریک‌تر، با نوار لمسی و حسگر اثر انگشت

اپل پس از سال‌ها انتظار سرانجام مک‌بوک پرو را آپدیت کرد. لپ‌تاپ جدید اپل سبک‌تر و باریک‌تر شده و در دو نسخه 13 و 15 اینچی با نوار OLED بالای کیبورد و تاچ آی‌دی عرضه خواهد شد.

0

macbook-pro-13-15

اپل آخرین بار در سال 2012 یعنی 4 سال پیش مک‌بوک پرو را بازطراحی کرده بود و درایو نوری را حذف کرده و آن را باریک‌تر و سبک‌تر ساخته بود. حالا وقت قدم بزرگ بعدی در طراحی لپ‌تاپ پرچم‌دار این شرکت رسیده که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا منتظرش بودند.

macbook-oled-bar

مک‌بوک پروی جدید در رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی عرضه خواهد شد و ضخامت آن در نسخه 13 اینچی از 18 به 14.8 میلی‌متر و در نسخه 15 اینچی به 15.5 میلی‌متر رسیده است. با وزن 1.36 و 1.8 کیلوگرمی مک‌بوک پروهای جدید سبک‌تر از همیشه بوده و حالا ترک‌پد فورس تاچ نیز دو برابر وسیع‌تر شده است.

macbook-pro-thickness

macbook-pro-keyboard

کیبورد جدید نسل دوم کیبورد پروانه‌ای در مک‌بوک 12 اینچی است که حالا جابجایی بیشتری دارد. نمایشگر بالای کیبورد Touch Bar نام دارد و می‌تواند بسته به نرم‌افزار درحال اجرا دکمه‌ها و ابزار متفاوتی را در اختیار کاربر بگذارد. حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی نیز درست جایی قرار دارد که انتظارش را داشتید: روی دکمه پاور جدید. این حسگر اثر انگشت افراد مختلف را تشخیص داده و می‌تواند شما را وارد حساب کاربری خودتان کند.

macbook-touch-id

به این ترتیب اپل به طرزی هوشمندانه امکانات لمسی آیفون را بدون اضافه کردن صفحه‌نمایش لمسی به مک‌بوک آورده است! از اضافه کردن شکلک‌ها گرفته تا جابجایی در ویدئوها و لایک کردن با یک دکمه! تنظیم اندازه قلم مو و تنظیم شفافیت لایه‌ها در فتوشاپ نیز می‌تواند از مفیدترین استفاده‌های این نوار لمسی باشد.

macbook-touch-bar-photoshop

macbook-pro-touchbar

apple-macbook-pro-call

صفحه‌نمایش MacBook Pro جدید حالا 67 درصد روشن‌تر، با 67 درصد کنتراست بیشتر و 25 درصد رنگ‌های گسترده‌تر خواهد بود

macbook-pro-display

پردازنده درون مک‌بوک پرو از نوع Intel Core i7 چهار هسته‌ای بوده و با حافظه رم 2133 مگاهرتزی و پردازنده گرافیکی پولاریس Radeon Pro از AMD همراهی می‌شود که 2.3 برابر سریع‌تر از نسل قبل است.. حافظه SSD داخلی هم حالا 50 درصد سریع‌تر بوده و تا 2 ترابایت ظرفیت و 3.1 گیگابایت بر ثانیه سرعت دارد.

macbook-pro-gpu

البته نسخه کوچکتر 13 اینچی طبق انتظار با پردازنده Core i5 یا Core i7 و با گرافیک ضعیف‌تر Intel Iris Pro عرضه خواهد شد.

در مک‌بوک پرو جدید خبری از درگاه USB قدیمی نیست و حالا 4 درگاه USB-C سازگار با Thunderbolt 3 در کنار درگاه هدفون قرار دارد که از هرکدام که بخواهید می‌توانید برای اتصال شارژر استفاده کنید. البته با اتصال تبدیل به هر کدام می‌توانید خروجی USB سنتی، VGA، HDMI و DisplayPort را هم داشته باشید.

macbook-pro-ports

عمر شارژ مک‌بوک پرو جدید از سوی اپل هم 10 ساعت اعلام شده است.

macbook-pro-design

اپل همچنین یک نسخه ارزان مک‌بوک پرو 13 اینچی را هم معرفی کرد که به جای نوار لمسی از همان دکمه‌های F1 تا F12 بهره می‌برد.

macbook-pro-lineup

نسخه ارزان MacBook Pro سیزده اینچی از همین امروز با قیمت 1499 دلار عرضه شده و قیمت نسخه‌های جدید 13 و 15 اینچی نیز 1799 و 2399 دلار خواهد بود. نسخه‌های جدید هم 2 تا 3 هفته دیگر عرضه خواهند شد.

macbook-pro-price-date

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.