گوگل برای حل مشکل Lens Flare دوربین پیکسل یک آپدیت منتشر خواهد کرد

درک متقابلی بین کاربران پیکسل گوگل و اندروید وجود دارد. یکی از کاربران Reddit به انجمن محصولات گوگل رفته و پستی را درباره یک مشکل شایع میان کاربران Reddit، ارسال کرده و حالا گوگل هم برای رفع این مشکل اعلام آمادگی کرده است.

0

بسیاری از صاحبان پیکسل متوجه شدند که دوربین این گوشی به‌سادگی تحت تأثیر نور قرارگرفته و در عکس حلقه‌های نورانی ایجاد می‌کند. این مشکل به نام Lense flare یا Halo effect شناخته می‌شود و معمولاً در اثر تابیدن نور با زاویه‌ای خاص به لنز به وجود می‌آید.

تمام دوربین‌ها صرف‌نظر از اندازه یا قیمتشان دچار این مشکل می‌شوند، اما حلقه‌های نورانی به‌قدری در عکس‌های گوشی پیکسل دیده‌شده که کاربران از گوگل درخواست اصلاح آن را کرده‌اند.

flare-in-google-pixel

گوگل به‌سرعت به این مشکل پاسخ داد. یکی از کارمندان گوگل با نام کاربری IsaacOnCamera در کمتر از دو ساعت توضیح داد که چرا این مشکل اتفاق می‌افتد و گفت که کاربران می‌توانند انتظار یک آپدیت نرم‌افزاری را برای رفع این مشکل را داشته باشند:

ساختار لنز دوربین پیکسل به شدت کنترل‌شده است. به این معنی که تمام گوشی‌های پیکسل تصاویر با کیفیت بالا می‌گیرند؛ معنی دیگر این حرف تکرار شدن حلقه‌های نورانی ایجادشده در عکس‌های گوشی‌های پیکسل است.

isaaconcamera-google

این مشکل باید به کمک الگوریتم جدیدی برطرف شود. به گفته Isaac گوگل از الآن مشغول برطرف کردن حلقه‌های نور ایجادشده در تصاویر نهایی است. این الگوریتم در قابلیت +HDR قرار می‌گیرد و به‌صورت نرم‌افزاری از ثبت شدن این حلقه‌ها در تصویر نهایی جلوگیری خواهد کرد. پس بعد از دریافت آپدیت، مطمئن شوید که از قابلیت +HDR هم برای حذف این حلقه‌ها استفاده کنید.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.