گزارش مالی جدید اپل: سرویس‌ها منبع جدید درآمد

اپل به‌تازگی گزارش مالی یک‌چهارم پایانی سال مالی خود را منتشر کرده و به نظر می‌رسد این‌بار پس از آیفون، بخش سرویس‌های اپل بیشترین درآمد را برای کوپرتینو به همراه داشته‌اند.

0

به گفته تیم کوک تراکنش‌های مالی از طریق Apple Pay به لطف گسترش این سرویس به ژآپن، روسیه و نیوزیلند 5 برابر بیشتر از سال گذشته بوده و درآمد سرویس Music اپل نیز 22 درصد افزایش یافته است تا به این ترتیب درآمد بخش سرویس‌ها در 4 سال اخیر 2 برابر شود. اپل در این سه‌ماهه موفق شد تا 45.4 میلیون دستگاه آیفون بفروشد که البته نسبت به آیفون‌های گذشته در همین موقع از سال کمتر است اما عده‌ای عرضه کمتر اپل را دلیل آن می‌دانند. به هر حال آی‌پدهای اپل نیز 9.2 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند و به نظر می‌رسد تب و تاب تبلت‌ها در سال‌های ابتدایی فروش کرده است.

apple touch id apple payش

درآمد اپل 46.9 میلیارد دلار اعلام شده که کمی از پیش‌بینی 46.94 میلیون دلاری کمتر است. پس از اعلام این گزارش مالی سهام اپل حدود نیم درصد افزایش یافته و حالا حدود 115.82 دلار به ازای هر سهم مبادله می‌شود. همچنین نمی‌توان مشکلات گلکسی نوت 7 و شکست بزرگ سامسونگ را نیز در این درآمد بی‌تأثیر دانست؛ گلکسی نوت 7 به عنوان بزرگ‌ترین رقیب آیفون 7 پلاس متوقف شد تا برخی کاربران این گوشی به آیفون روی بیاورند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.