شیائومی Mi VR دومین هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد

شرکت شیائومی ساعاتی پیش در کنار گوشی‌های می نوت 2 و Mi MIX، از دومین هدست واقعیت مجازی مقرون به صرفه خود با نام  Mi VR نیز رونمایی کرد.

0

هرچند شرکت سازنده معتقد است که هدست واقعیت مجازی Mi VR با الگوبرداری از شکل و شمایل گوشی‌های می نوت 2 و می میکس طراحی گردیده، با این حال برای اهالی دنیای فناوری واضح است که شیائومی در ساخت این هدست به وضوح از PlayStation VR کپی کرده است.

برخلاف گوشی‌های جدید شیائومی، هدست Mi VR از فاکتور قیمت مقرون به صرفه پیروی می‌کند، به طوری که این محصول هم‌زمان با گوشی‌های می نوت 2 و می مکس با قیمت 29 دلار راهی بازار خواهد شد. بدیهی است که این هدست برای کار به یکی از گوشی‌های جدید شیائومی وابسته است، با این حال شرکت سازنده تصریح کرده که دست کم 200 توسعه دهنده مشغول ساخت محتویات مالتی‌مدیا برای کار با Mi VR هستند.

دومین هدست واقعیت مجازی شیائومی از سنسور حرکتی سخت افزاری برخوردار بوده و دارای تأخیر تصاویر 16 میلی‌ثانیه است. در سوی دیگر این گجت به کنترلر 9 جهته تجهیز گردیده که امکان انجام بازی‌های سازگار با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. شیائومی همچنین فروشگاه نرم افزاری مخصوصی برای این هدست واقعیت مجازی راه اندازی کرده که در حال حاضر دارای 30 اپلیکیشن و بیش از 500 تصویر پانامرا است.

به نظر می‌رسد که شرکت سازنده با توجه به  وجود رقبای سرسختی همچون Gear VR و آکیلیس، قصد عرضه Mi VR را در ایالات متحده ندارد، با این حال همان‌طور که گفته شد عرضه آن به زودی با قیمت 29 دلار در چین آغاز خواهد شد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.