حملات DDoS سایت‌های توییتر، اسپاتیفای، ردیت و چند سایت بزرگ دیگر را از کار انداخت

اگر امروز برای دسترسی به وب‌سایت مورد علاقه‌تان با مشکل روبرو شده‌اید تعجب نکنید. حملات DDoS امروز وب‌سایت‌های توییتر، اسپاتیفای، ردیت، پینترست، نیویورک تایمز، Box، Yelp و Paypal را با مشکل مواجه کرده بود.

0

پیش از این در مورد حملات DDoS برایتان نوشته‌ایم. در این نوع حملات که هزینه بسیار زیادی نیز دارند درخواست‌ها به سرور یک وب‌سایت آن‌قدر زیاد شده که این سرور از پس پاسخ‌گویی به آن‌ها برنیامده و همین عامل باعث توقف عملکرد وب‌سایت خواهد شد. به دلایل مختلفی که برایتان نوشته‌ایم متوقف کردن این نوع حملات کار دشواریست و به همین دلیل خرابکاران همیشه برای آسیب رساندن به وب‌سایت قربانی این نوع حمله را در نظر دارند. با وجود این‌که در DDoS چیزی از روی سرور دزدیده نمی‌شود اما عدم فعالیت یک وب‌سایت محبوب و یا سرور یک شبکه بازی مثل PS Network می‌تواند میلیون‌ها دلار خسارت روی دست صاحبانشان بگذارد.

صبح امروز حملات DDoS گسترده باعث توقف عملکرد وب‌سایت‌های محبوبی از جمله Twitter، Pinterest، Spotify، New York Times، Box، Yelp، Reddit، GitHub، PlayStation Network، TheVerge و Paypal شد. در حال حاضر منبع این حملات مشخص نشده است اما گفته شده عملکرد اکثر آن‌ها حالا به حالت عادی خود بازگشته است. همچنین گفته می‌شود اکثر حملات مربوط به سرورهای شرق آمریکا بوده و کاربران کمتری از سایر قاره‌ها این مشکلات را تجربه کرده‌اند. لیست کامل این وب‌سایت‌ها به شرح زیر است:

ActBlue

Basecamp

Big cartel

Box

Business Insider

CNN

Cleveland.com

Esty

Github

Grubhub

Guardian.co.uk

HBO Now

Iheart.com (iHeartRadio)

Imgur

Intercom

Intercom.com

Okta

PayPal

People.com

Pinterest

Playstation Network

Recode

Reddit

Spotify

Squarespace Customer Sites

Starbucks rewards/gift cards

Storify.com

The Verge

Twillo

Twitter

Urbandictionary.com (lol)

Weebly

Wired.com

Wix Customer Sites

Yammer

Yelp

Zendesk.com

Zoho CRM

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.