هواوی چیپست قدرتمند Kirin 960 خود را معرفی کرد

هواوی به‌تازگی چیپست جدید موبایلی Kirin 960 خود را معرفی کرده که به ادعای این شرکت از تمامی چیپست‌های موبایلی اندروید عملکرد بهتری خواهد داشت.

0

همان‌طور که می‌دانید هواوی قصد دارد در آینده نزدیک پرچم‌دار جدید خود Mate 9 را معرفی کند و شاید Kirin 960 چیپست مورد استفاده در آن باشد. این چیپست از 4 هسته پردازشی قدرتمند و جدید Cortex-A73 در کنار چهار هسته کم مصرف Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی جدید Mali-G71MP8 استفاده می‌کند. به گفته هواوی چیپست جدید در بخش پردازشی 15 درصد و در بخش گرافیکی 1.8 برابر سریع‌تر از چیپست قبلی بوده و 20 درصد هم مصرف کمتری دارد.

kirin-960-gfxbench kirin-960-geekbench

به این ترتیب همان‌طور که در نمودارها مشاهده می‌کنید عملکرد پردازشی چندهسته‌ای Kirin 960 در بنچمارک Geekbench حتی از چیپست A10 Fusion اپل نیز بهتر بوده و از نظر گرافیکی بهتر از اسنپ‌دراگون 821 و اکسینوس 8890 عمل می‌کند.

چیپست جدید هواوی از رم LPDDR4، مودم LTE Cat. 12/13 با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه و فرکانس مخابراتی 330 مگاهرتز تا 3.8 گیگاهرتز پشتیبانی کرده و بر اساس فرایند لیتوگرافی 16 نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته شده است. به این ترتیب اگر هواوی این چیپست را در میت 9 به کار بگیرد احتمالاً شاهد قوی‌ترین گوشی اندرویدی حتی بهتر از گلکسی اس 7 و پیکسل گوگل خواهیم بود.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.