سامسونگ کروم‌بوک جدید خود را با S-Pen معرفی کرد

قلم S-Pen سامسونگ راه درازی را برای تکامل پیموده و در گوشی‌های سری نوت سامسونگ قلم S-Pen خوش درخشیده است، اکنون هم شاهد معرفی کروم‌بوک جدیدی از جانب سامسونگ هستیم که به قلم استایلوس S-Pen مجهز است.

2

سامسونگ سال بسیار خوبی را در پیش رو داشت و گلکسی‌های اس ۷ این شرکت به فروش خوب خود ادامه می‌دانند تا اینکه پس از معرفی و عرضه گلکسی نوت ۷، روزگار روی بد خود را به سامسونگ نشان داد و این شرکت را درگیر شرابط سختی کرد. گلکسی‌های نوت ۷ یکی پس از دیگری جان و مال کاربران را به آتش کشیدند تا سامسونگ چاره‌ای به غیر از توقف کامل تولید نوت ۷ نداشته باشد، در این بین از واقعیت نباید گذشت که گلکسی‌های نوت قلم بسیار خوبی دارند. این قلم استایلوس که آنرا با نام تجاری S-pen می‌شناسیم در گلکسی نوت ۷ به اوج و کمال خود رسیده بود، اما متاسفانه عمر کوتاه این گوشی فرصتی برای هنر نمایی قلم استایلوس S-pen سامسونگ باقی نگذاشت.

samsung-chromebook-pro

در این بین اگر شما هم از طرفداران قلم استایلوس S-pen سامسونگ هستید خبر خوشی برای شما داریم چرا که کروم‌بوک جدیدی در کره از جانب سامسونگ معرفی شده است و از قرار معلوم این کروم‌بوک به قلم استایلوسی با نام PEN مجهز است که شباهت‌های زیادی به قلم S-pen گلکسی نوت ۷ دارد.

سامسونگ این محصول جدید خود را کروم‌بوک پرو می‌نامد. کروم‌بوک پرو، از صفحه‌نمایشی ۱۲.۳ اینچی با وضوح QHD بهره می‌برد که رزولوشنی برابر با ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد. سامسونگ برای اینکه کروم‌بوک جدید این شرکت جهت گشت و گذار در اینترنت و انجام‌ کارهای مختلف،‌ عملکرد مطلوبی داشته باشد نسبت صفحه‌نمایش کروم‌بوک پرو را با نسبت 3:2 قرار داده است. از طرف دیگر لولای محل اتصال صفحه‌نمایش به بدنه کروم‌بوک نیز به نحوی طراحی شده است تا به صورت ۳۶۰ درجه بچرخد و در نتیجه کاربر بتواند از کروم‌بوک پرو همانند تبلت استفاده کند.

کروم‌بوک پرو جدید سامسونگ از دو هسته Cortex A72 و چهار هسته A53 بهره می‌گیرد و چهار گیگابایت رم در این محصول تعبیه شده است، میزان حافظه ذخیره سازی کروم‌بوک پرو هم ۳۲ گیگابایت است که از طریق کارت حافظه میکرو‌ اس‌دی قابل ارتقا می‌باشد. دو پورت یو‌اس‌بی نوع سی هم در این محصول جدید سامسونگ خود نمایی می‌کند. تمامی این قطعات سخت‌افزاری در بدنه‌ای فلزی و زیبا جای گرفته‌اند، سامسونگ برای راحت‌تر کردن حمل و نقل کروم‌بوک پرو تمام سعی خود را انجام داده است و این محصول تنها حدود ۱ کیلوگرم وزن دارد.

samsung-chromebook-pro-2

به لحاظ نرم‌افزاری هم همان‌گونه که از کروم‌بوک‌ها انتظار می‌رود کروم‌بوک پرو سامسونگ از سیستم‌عامل کروم OS بهره می‌برد، این سیستم‌عامل به کاربر اجازه می‌دهد به اپلیکیشن‌های موجود در گوگل‌پلی دسترسی داشته باشد.

کروم‌بوک پرو سامسونگ در حال حاضر به صورت اینترنتی با قیمت ۴۹۹ دلار پیش‌فروش می‌شود و با توجه به امکاناتی که دارد باید گفت سامسونگ قیمت منصفانه‌ای برای این محصول در نظر گرفته است.

phonearena.com

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Mostafa.e می‌گوید

    از کجا خریداری کنیم

  2. محمدحسین می‌گوید

    محل قلم خیلی جالب بود.البته به فکر میکروسافتیها نرسیده بود تا جایی برای قلم سرفیس بوکها درنظر بگیرند.مرسی سامی خطر.منفجر بکنی.بوس بوس