اپ‌نت: PCMark for Android؛ بنچمارک واقعی اندروید!

بسیاری از اپلیکیشن‌های بنچمارک محبوب مثل Geekbench و یا AnTuTu قدرت خام پردازشی و گرافیکی دستگاه را می‌سنجند اما PCMark می‌تواند عملکرد واقعی را در وبگردی، ویرایش عکس، پخش ویدئو و … شبیه‌سازی کند.

0

اگر می‌خواهید عملکرد واقعی دستگاه اندرویدی خود را با سایرین مقایسه کنید شاید بهترین بنچمارک همه‌کاره PCMark for Android باشد. این بنچمارک که توسط شرکت FutureMark توسعه داده شده است همان‌طور که از نامش پیداست از PC و ویندوز به اندروید پا نهاده و نسخه جدید آن قول شبیه‌سازی بهتری را می‌دهد.

pcmark-for-android-1

در این اپ می‌توانید انواع بنچمارک‌های زیر را به دلخواه خود انتخاب کرده و پس از پایان عملیات نتایج آن را با سایر دستگاه‌ها مقایسه کنید:

Work 2.0 performance: این بنچمارک می‌تواند کارهای روزانه را در گوشی شما شبیه‌سازی کند. از تست مرور وب، ویرایش تصویر و ویدئو گرفته تا آزمایش ویرایش متون و کار با جداول و نمودارها. این بنچمارک می‌تواند مبنای مقایسه شما با دستگاه‌های مختلف باشد.

Computer Vision: این تست کمی پیشرفته‌تر بوده و می‌تواند هوش مصنوعی دستگاه و پردازنده را برای شناسایی تصاویر و ویدئوها محک بزند.

Storage: یکی از عوامل عملکرد و سرعت دستگاه‌ها سرعت حافظه داخلی آن‌هاست. این بخش دقیقاً همین موضوع را اندازه‌گیری خواهد کرد.

Work Battery Life: همان‌طور که از نامش پیداست در این بخش می‌توانید عمر شارژ باتری را در کارهای روزمره سنجیده و مقایسه کنید.

pcmark-for-android-2

گفتنی است هر کدام از تست‌های بالا نیاز به دانلود جداگانه دارند و از آن‌جا که تست‌ها نشان‌دهنده عملکرد واقعی هستند حجم دانلود برخی از آن‌ها به بیش از 100 مگابایت می‌رسد. همچنین برای مقایسه عملکرد گرافیکی باید اپلیکیشن 3Dmark را از همین سازنده دریافت کنید.

نسخه جدید PCMark for Android در حال حاضر به‌صورت رایگان در پلی‌استور گوگل قرار داده شده است و می‌توانید آن را برای اندروید 5.0 و بالاتر دانلود کنید. همچنین اگر به گوگل پلی دسترسی ندارید امکان دانلود مستقیم فایل APK از وبسایت FutureMark فراهم شده است.

appnet-google-play

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.