اپل واچ شاید در آینده از حسگر ضربان قلب برای شناسایی کاربر استفاده کند

استفاده از ابزارهای بایومتریک برای بالابردن فرآیند تشخیص هویت کاربر روز‌به‌زور در تجهیزات هوشمند بیشتر می‌شود و ممکن است اپل واچ شاید در آینده از حسگر ضربان قلب برای شناسایی کاربر استفاده کند.

1

به جرات می‌توان گفت دوران استفاده از گذرواژه برای تشخیص هویت کاربر به سر آمده است و هر روز شاهد به خدمت گرفتن ابزارهای نوینی برای تشخیص هویت کاربر در دستگاه‌های هوشمند هستیم. در این بین سنسورهای تشخیص اثر انگشت و همچنین تشخیص هویت کاربر از روی عنبیه چشم را در تجهیزات هوشمند تراز اول شاهد هستیم؛ اما حضور این سنسورها را در ساعت‌های هوشمند نمی‌توان متصور شد،‌ به این ترتیب سازندگان ساعت‌های هوشمند چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه همچنان از همان شیوه قدیمی و سنتی وارد کردن گذرواژه استفاده کنند.

از طرف دیگر سنسور تشخیص ضربان قلب در حال حاضر در ساعت‌های هوشمند حضور دارد و ممکن است اپل در آینده این سنسور را برای تشخیص هویت کاربر از روی حالت قرار گرفتن رگ‌های مچ دست به خدمت بگیرد. این فرآیند با بررسی نوع رگ‌های کاربر و همچنین میزان اکسیژن موجود در خون کاربر صورت خواهد گرفت.

به این ترتیب ممکن است در نگاه اول چنین شیوه‌ای برای تشخیص هویت کاربر منطقی به نظر نرسد، اما اگر منطقی نبود حتما اپل هم به دنبال این راه نمی‌رفت، در پتنت جدیدی که از جانب اپل ثبت شده است، ساعت هوشمند اپل‌واچ از وضعیت عروقی رگ‌های قرار گرفته شده در زیر سنسور حسگر ضربان قلب تصویری را تهیه می‌کند و این تصویر را برای تشخیص هویت کاربر به کار می‌برد. به این ترتیب اگر فرد دیگری ساعت هوشمند اپل‌واچ را به دست کرده باشد تطبیق تصویر گرقته شده با شرایط عروقی پوست دست فرد جدید انجام نمی‌شود و در نتیجه کاربر قادر به استفاده از اپل‌واچ و دسترسی به امکاناتی نظیر Apple Pay نخواهد بود.

این فرآیند در کنار دقت بالایی که دارد راحتی بسیاری را نیز برای کاربر به ارمغان می‌آرود چرا که برای تشخیص هویت نیازی به انجام هیچ کار خاصی نیست و تنها کافی است ساعت را بر روی مچ دست خود ببندد،‌ البته ذکر این نکته نیز لازم است که رگ‌های حاضر بر روی پشت مچ دست راحت‌تر تشخیص داده می‌شوند اما این شرایط برای رگ‌های روی مچ دست متفاوت است و از آنجایی که سنسور تشخیص ضربان قلب کاربر بر روی قسمت بالایی مچ دست قرار می‌گیرد فرآیند تشخیص هویت پیچیده‌تر می‌شود.

از قرار معلوم اپل برای ساعت هوشمند اپل‌واچ خود برنامه‌های زیادی را در سر می‌پروراند چرا که در کنار این پتنت جدید و جالب شاهد ثبت پتنت دیگری نیز از جانب اپل در هفته گذشته بودیم،‌ در پتنت ثبت شده،‌کاربر قادر بود با حرکات مچ دست خود، اپل‌واچ‌ را کنترل کند. با این حساب باتوجه به این که نوآوری‌های زیادی را در ساعت‌های هوشمند شاهد نیستیم،‌ثبت این پتنت‌ها و به خدمت گرفتن آنها در اپل‌واچ‌های بعدی بدون شک به محبوبیت بیشتر این ساعت هوشمند اپل کمک خواهد کرد.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پریسا می‌گوید

    بهتره اول طراحیشو عوض کنه خیلی زشتن . ساعت مربعی ههه حداقل دو تا مدل گردشم بیرون نداده .