اپل واچ دقیق‌ترین حسگر ضربان قلب را در میان پوشیدنی‌های هوشمند دارد

هرچند اپل بر اساس یک سنت دیرینه، محصولات جدید خود را با به‌روزرسانی‌های انگشت شمار نسبت به نسل قبلی آن‌ها وارد بازار می‌کند، با این حال تجهیزات به کار رفته در آن‌ها همیشه وقت در نوع خود بهترین هستند. در همین راستا بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که دقت سنسور تشخیص ضربان قلب نسل دوم اپل واچ، تقریباً با نمونه آزمایشگاهی آن برابر می‌کند.

0

بدون شک یکی از عوامل افزایش محبوبیت گجت‌های پوشیدنی، تجهیزات به کار رفته در آن‌ها است که بر وضعیت جسمانی افراد نظارت می‌کنند.

حسگر ضربان نیز یکی از سنسورهایی است که طی چند سال اخیر در طیف وسیعی از گجت‌های الکترونیکی از گوشی همراه گرفته تا ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، با این حال بدیهی است که دقت تمامی حسگرهای این گونه محصولات یکسان نیست.

در همین حال بررسی‌های صورت گرفته توسط دکتر گردان بلکبرن، رئیس کلینیک کلیولند نشان می‌دهد که این سنسور اپل واچ نسبت به سایر سنسورهای کوچکی که در گوشی‌های هوشمند از جمله گلکسی اس 7 و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی استفاده شده از عملکرد و دقت به مراتب بیشتری بهره می‌برد.

این سنسور به‌گونه‌ای مهندسی شده که عملکردی مشابه یک اکسیمتر پالس با کارایی مناسب دارد و اطلاعاتی بیش از میزان مورد نیاز کاربر و البته توانایی نرم‌افزار ارائه‌شده توسط اپل در اختیار وی قرار می‌دهد. ابعاد بزرگ‌تر سنسور اپل واچ نسبت به سایر سنسورهای تشخیص ضربان قلب استفاده شده در دیگر گجت‌های هوشمند بدین خاطر است که این سنسور می‌تواند به خوبی بعنوان یک پالس اکسی متر نیز کار کند و اطلاعاتی حتی بیشتر از آنچه در حال حاضر اپلیکیشن موبایلی توانایی دریافت آن را دارد، ارائه کند.

در این بررسی، عملکرد اپل واچ جدید با سایر رقبای مدعی در این عرصه همچون Fitbit Charge HR، Mio Alpha و Basis Peak مورد ارزیابی قرار گرفته است که سنسور ساعت هوشمند اپل از تمامی این محصولات از دقت بیشتری برخوردار بوده است. به طور دقیق‌تر، در این آزمایش که ضربان قلب فرد در شرایط مختلف همچون استراحت، ورزش و غذا خوردن مورد بررسی قرار گرفته است، سنسور اپل واچ توانسته است در این آزمون با 90 درصد دقت در صد بایستد که این رقم برای سایر محصولات به کمتر از 80 درصد دقت افت کرده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.