سامسونگ تراشه اکسینوس 7270 را برای پوشیدنی‌ها معرفی کرد

تجهیزات هوشمن پوشیدنی روز‌به‌روز بیشتر جای خود را در دل کاربران باز می‌کنند و نیازمند قطعات تخصصی‌تری هستند به همین دلیل شاهد رونمایی تراشه اکسینوس ۷۲۷۰ برای تجهیزات پوشیدنی از جانب سامسونگ هستیم.

0

از این پس تجهیزات پوشیدنی هوشمندِ ساختِ شرکت‌‌های مختلف قادر هستند از تراشه‌ای با فناوری ۱۴ نانومتری بهره‌ گیرند،‌این تراشه که با نام اکسینوس دوال ۷۲۷۰ شناخته می‌شود را از این پس در تجهیزات هوشمند ساخت شرکت‌های مختلف سازنده پوشیدنی‌‌های هوشمند شاهد خواهیم بود.

بیشتر از یک سال است که گوشی‌های هوشمند سامسونگ به پردازنده‌‌های سری SoC با استفاده از معماری ۱۴ نانومتری مجهز هستند،‌ تراشه اکسینوس ۷۴۲۰  که از معماری ۱۴ نانومتری بهره می‌برد را در نسخه‌های بین‌المللی گلکسی اس 6، اس 6s و نوت ۵ سامسونگ شاهد بودیم. از قرار معلوم این تراشه آزمایش خود را به خوبی پس داده و سامسونگ با معرفی تراشه ۷۲۷۰ قصد دارد فناوری معماری ۱۴ نانومتری را به دنیای تجهیزات هوشمند پوشیدنی نیز بیاورد.

دو هسته ARM Cortex A53 در تراشه اکسینوس ۷۲۷۰ حضور دارد که با هدف تعادل قدرت پردازش و همچنین مصرف کمتر انرژی طراحی شده‌اند. از آنجایی که این پردازنده جدید از فناوری ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند سامسونگ مدعی است میزان مصرف انرژی اکسینوس ۷۲۷۰ به میزان ۲۰ درصد نسبت به تراشه‌هایی که از معماری ۲۸ نانومتری استفاده می‌کنند مصرف انرژی کمتری دارد.

ویژگی‌های اکسینوس ۷۲۷۰ به همین‌جا ختم نمی‌شود و سامسونگ امکان پشتیبانی از شبکه‌ مخابراتی LTE Cat 4 را هم در این پردازنده تعبیه کرده است، این ویژگی باعث می‌شود تجهیزات هوشمندی که از پردازنده اکسینوس ۷۲۷۰ سامسونگ بهره می‌گیرند بدون نیاز به اتصال به گوشی‌های همراه هوشمند به صورت کاملا مستقل به اینترنت دسترسی داشته باشند.

دسترسی به وای فای،‌ بلوتوث و رادیو اف‌ام هم با این پردازنده جدید سامسونگ در تجهیزات هوشمند پوشیدنی میسر خواهد شد. جالب اینجاست که CPU، حافظه DRAM، چیپست فلش حافظه NAND به همراه رادیو تنها در یک قطعه یکپارچه سیلیکونی تعبیه شده است. سامسونگ مدعی است این ویژگی باعث شده تا پردازنده اکسینوس ۷۲۷۰ به لحاظ ابعاد نیز کوچک‌تر طراحی شود و  ۳۰ درصد ارتفاع کمتری داشته باشد، این ویژگی سازندگان تجهیزات هوشمند پوشیدنی را قادر خواهد ساخت تا ابزارهای باریک‌تری را روانه بازار کنند.

سامسونگ در حین معرفی اکسینوس ۷۲۷۰ اشاره‌ای به زمان عرضه اولین دستگاه هوشمند پوشیدنی مجهز به این پردازنده نکرد اما اعلام داشت سازندگان تجهیزات هوشمند از هم اکنون قادر هستند به مستندات فنی این چیپست برای تعامل با NFC و سایر سنسورهای مورد نیاز دسترسی داشته باشند و از این طریق قبل از اینکه اکسینوس ۷۲۷۰ به تولید انبوه برسد،‌ ابزارهای هوشمند خود را بر پایه این پردازنده طراحی کنند.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که انتظار می‌رود Gear 3 تا چند هفته دیگر رسما عرضه شود و با این حساب پیش‌بینی می‌کنیم که این ساعت هوشمند،‌ اولین دستگاه پوشیدنی باشد که اکسینوس ۷۲۷۰ را در قلب خود جای داده است.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.