سامسونگ رسماً تولید و عرضه گلکسی نوت ۷ را برای همیشه متوقف کرد

گلکسی نوت ۷ سامسونگ در همان ابتدای ورود به بازار آتش به جان کاربران زیادی زد و صدمات مالی زیادی را به بار آورد،‌این امر باعث شد تا سامسونگ جام شوکران را بنوشید و رسما اعلام کند که تولید گلکسی نوت ۷ برای همیشه متوقف خواهد شد.

4

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما به خبر صدور فراخوان دوم گلکسی نوت ۷ و درخواست سامسونگ برای خاموش کردن این گوشی بر خورده‌اید. در یک ماه گذشته آنقدر گلکسی نوت ۷ آتش گرفت که باعث شد کارد به استخوان سامسونگ برسد و رسما اعلام کرد این عزیزدُردانه خود را از خط تولید خارج می‌کند.

سامسونگ در بیانه‌ای رسمی اعلام کرد به دلیل باتری معیوب این گوشی،‌ سامسونگ بیشتر از این حاضر نیست کاربران خود را به خطر بیاندازد و برای حفظ امنیت جانی و مالی کاربران، تولید گلکسی نوت ۷ را متوقف می‌کند. همان‌گونه که پیش از این اشاره کردیم سامسونگ پیش از این گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را فراخوان کرده بود تا مشکل این گوشی‌ها را بر طرف کند اما از قرار معلوم مشکل باتری این گوشی،‌ مشکلی اساسی است و به این راحتی‌ها برطرف نمی‌شود.

سخنگوی اداره ایمنی لوازم مصرفی آمریکا هم در صحبت‌هایی از تصمیم سامسونگ برای توقف تولید گلکسی نوت ۷ استقبال کرد. در این بین سامسونگ برای اینکه رضایت کاربران ناراضی گلکسی نوت ۷ را کسب کند اعلام کرد در قبال گلکسی نوت ۷ خریداری شده حاضر است گوشی دیگری را از محصولات خود یا سایر برندها بنا به درخواست کاربران تحویل دهد.

exploded-note-7

گلکسی نوت ۷ حدود دو ماه پیش رسما از جانب سامسونگ رونمایی شد و توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند. اما پس از این که روانه بازار شد،‌ اخبار آتش گرفتن این گوشی در نقاط مختلف دنیا به بیرون منتشر شد، در ادامه سامسونگ چاره‌ای ندید تا اعلام کند که گوشی‌های گلکسی نوت ۷ فروخته شده را با نسخه‌های گلکسی نوت ۷ بدون مشکلِ باتری تعویض می‌کند، اما پس از مدتی باز شاهد بودیم که نسخه‌های تعویض شده هم دچار مشکل باتری هستند و احتمال آتش گرفتن این گوشی‌ها زیاد است. تمامی این موارد دست به دست هم دادند تا در نهایت سامسونگ عطای گلکسی نوت ۷ را به لقایش ببخشد و رسما اعلام کند که دیگر گلکسی نوت ۷ جدیدی تولید نمی‌کند.

در حال حاضر دلیل اصلی آتش گرفتن گلکسی‌های نوت ۷ مشخص نشده است اما گفته می‌شود سامسونگ به دلیل معرفی آیفون‌های جدید و همچنین استفاده از فرصت تبلیغاتی ایجاد شده در بازی‌های المپیک برای عرضه گلکسی نوت ۷ عجله به خرج داده است، عجله‌ای که برای سامسونگ خیلی گران تمام شد!

گزارش‌ها از پایین آمدن ۸ درصدی ارزش سهام سامسونگ با اعلام خبر توقف تولید گلکسی نوت ۷ خبر می‌دهند. جالب است بدانید سامسونگ نزدیک به یک دهه است که چنین کاهش سهامی را شاهد نبوده است. کارشناسان اقتصادی صنعت موبایل هم پیش‌بینی می‌کنند فراخوانی گلکسی‌‌های نوت ۷ حدود ۱۷ میلیارد دلار به سامسونگ ضرر خواهد زد.

در پایان باید گفت سامسونگ شرکتی نیست که با این ضررها کمر خم کند، اما بدون شک به این راحتی‌ها نخواهد توانست دوباره در مقابل سلاطین بزرگ صنعت موبایل قد علم کند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. یه ایرانی می‌گوید

    ” … عطای گلکسی نوت ۷ را به لقایش بپردازند … ” درست نیست. در واقع جمله صحیح ” … عطای گلکسی نوت ۷ را به لقایش ببخشد … “

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حق با شماست اصلاح شد

  2. سعید می‌گوید

    هر وقت در هر زمینه ای یک کمپانی یا یک گروه به قدرت بلامنازع تبدیل بشه درسته که اول رقیباش رو نابود میکنه، اما در نهایت، مستی قدرت خودش رو از درون منهدم میکنه. اگه خوب دقت کنید رشد سامسونگ به بهای آسیب ال جی و اچ تی سی و سونی و شارپ و توشیبا و خیلی دیگه از شرکتهای کوچیک محلی رقم خورد. انهدام سامسونگ هم بدست بخش باتری خودش کلید خورده و اگه سامسونگ مثل گوگل و مایکروسافت دست به تغییر انقلابی در ساختار و سیاست تولید نزنه، این فرآیند انهدام درونی، سامسونگ رو تا سه یا چهار سال دیگه به وضع امروز سونی خواهد رسوند.
    البته این وسط یه نکته ی کلیدی هست و اونم اینه که بنیانگذار سامسونگ رفته و حالا پسرش جانشین شده و اینطور که به نظر میرسه اونم مثل بقیه ی وارث ها داره ارثیه ش رو به باد میده، پس احتمالا خبری از انقلاب ساختاری در سامسونگ و نجات در پی نخواهد بود.
    عیب حاصل از این رویه ای که پیش بینی کردم اینه که وجود یه سامسونگ خوب بهتر از نبودشه و حسن کوچیک شدن سامسونگ هم اینه که شرکتهایی که به بهای رشد سامسونگ رو به نابودی رفته بودن دوباره به بازی بر میگردن و روند ابداعات جدید شدت میگیره.
    در نهایت به این اشاره می کنم که کاندیدای بعدی تکرار رفتار سامسونگ، شرکت هواوی خواهد بود. این بدیهیه و همونطور که اول گفتم، سرعت و حجم رشد هر وقت از یه حدی بیشتر بشه اون ساختار به دلیل ناتوانی در کنترل داخلی، از درون فرو میپاشه؛ درست مثل فروپاشی نوت هفت که از درون اتفاق می افته. حالا میخواد این ساختار یه نظام سیاسی باشه مثل امپراتوری ها یا یه نظام مالی مثل فروپاشی نظام مالی امریکا در سال 2008 یا فروپاشی یه نظام تولیدی مثل سونی و احتمالن سامسونگ.
    در این فرآیند سامسونگ اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود.

  3. Jafar می‌گوید

    بریم نوت 8
    نوت 7 خدانگهدار