تغییرات بزرگ در سایانوژن و معرفی سیستم‌عامل ماژولار

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش با شما خبری مبنی بر تغییرات اساسی در سایانوژن را در میان گذاشتیم که بر اساس آن دست کم 20 درصد از کارمندان این شرکت از کار بی کار شدند. در همین راستا امروز اطلاعات به دست آمده که نشان می‌دهد از نظر استراتژی کسب و کار هدف این شرکت به کلی تغییر پیدا کرده است، به طوری که هدف تبدیل شدن به سومین شرکت ارائه دهنده بزرگ پلتفرم موبایلی جهان را در سر می‌پروراند.

0

بر این اساس، آقای Lior Tal همچنان بر مسند مدیرعاملی سایانوژن تکیه زده، با این حال Kirt McMaster زین پس به عنوان رئیس هیئت مدیره شناخته شده خواهد شد و Steve Kondik که سابقه طولانی مدت کار در سایانوژن را در کارنامه دارد، به عنوان مدیر ارشد تحقیقاتی این شرکت انتخاب شده است.

سایانوژن ابتدا کار خود را به شکل عرضه کاستوم‌ رام‌های اندرویدی به نام CyanogenMod برای گوشی‌های محبوب اندرویدی آغاز کرد. این رام‌ها درست ظاهر اندروید خالص را داشتند اما برخی امکانات اضافه مانند نصب تم‌های مختلف به محبوبیت آن کمک کرد. به مرور زمان سایانوژن‌مد آن‌قدر محبوب شد که توانست برخی تولیدکنندگان گوشی‌های همراه مثل OnePlus را متقاعد کند تا گوشی‌های خود را با سایانوژن که حالا خود را سیستم‌عاملی بر پایه اندروید می‌نامید عرضه کند.

این شرکت به مرور زمان کسب و کار خود را توسعه بخشید و با همکاری شرکای سخت افزاری خود، میلیون‌ها گوشی هوشمند را با پلتفرم سایانوژن عرضه کرد. حال به نظر می‌رسد موفقیت این شرکت تا جایی افزایش یافته که سایانوژن در نظر دارد سیستم عامل اختصاصی خود را با نام “Cyanogen Modular OS program” یا همان سیستم‌عامل ماژولار سایانوژن را طراحی کند.

شاید تاکنون واژه ماژولار را صرفاً برای گجت‌های فیزیکی همچون گوشی یا ساعت‌های هوشمند شنیده باشید و واژه پلتفرم یا سیستم عامل ماژولار کمی برایتان غریب باشد، با این حال بد نیست که بدانید سایانوژن بر روی پروژه‌ای کار می‌کند که به تولید کنندگان گوشی‌های همراه اجازه می‌دهند هر قسمتی از پلتفرم این شرکت را که مایل هستند انتخاب و بر روی گوشی‌های خود نصب کنند.

به عنوان مثال شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های مقرون به صرفه می‌توانند با توجه به این طرح، از نصب قابلیت‌های ویژه همچون پشتیبانی از آنلاک کردن گوشی با استفاده از روش‌های بیومتریک بر روی محصولات خود صرفه نظر نمایند. البته این یک ایده دو سر سود برای سایانوژن و شرکای سخت افزاری این شرکت که مایل هستند شخصی سازی های بیشتری را بر روی پلتفرم محصولاتشان انجام دهند محسوب می‌شود، زیرا حتی امکان ادغام نرم افزاری جانبی نیز به جای یکی از قابلیت‌های اصلی پلتفرم وجود دارد.

البته بر کسی پوشیده نیست که سایانوژن برای تبدیل شدن به یک شرکت صاحب پلتفرم بایستی تعداد شرکای سخت افزاری خود را افزایش دهد، زیرا درآمد چنین شرکت‌هایی وابسته به پشتیبانی از طیفی وسیعی از گوشی‌های هوشمند است که این امر تنها با برقراری ارتباط با چند شرکت کوچک محقق نخواهد شد.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.