سرعت حافظه در نسخه 32 گیگابایتی آیفون 7 بسیار پایین‌تر از سایر نسخه‌هاست!

سریع‌تر، جدیدتر و بهتر سه عبارتی است که اپل همه ساله در مراسم رونمایی از گوشی‌های جدید خود به آن‌ها افتخار می‌کند و حال آنکه به نظر می‌رسد لااقل این کلمات در رابطه با نسخه 32 گیگابایتی آیفون 7 صدق نمی‌کند، زیرا بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، این مدل از آیفون 7 از سایر مدل‌های آیفون کندتر است.

1

نسخه ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ و ۷ پلاس جایگزین حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت آیفون‌های قبلی شد تا انتقادها از روی کم بودن حافظه آیفون برداشته شود، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که این مدل ها سرعت خواندن اطلاعات به مرات کند‌تر نسبت به سایر مدل ها دارند.

در همین راستا وب‌سایت gsmarena پیرامون این شایعات، در شرایط یکسان آزمایشی تدارک دیده که نتایج و بنچمارک های خروجی از آن نیز تائید می‌کنند که به در اندازه محسوسی، سرعت حافظه نسخه ۲۳ گیگابایتی آیفون ۷ و ۷ پلاس از سایر مدل‌های این گوشی پایین‌تر است.

اولین آزمایش با شاخص Basemark OS II که به صورت چند وجهی آزمایش‌های مختلفی را بر روی گوشی همراه انجام می‌دهد و به صورت رایگان نیز از طریق اپ استور قابل دریافت است، روی آیفون ۷ پلاس ۳۲ گیگابایتی انجام شد که از ۸۰۰ امتیاز بالاتر به دست نیاورد و این در حالی است که سایر ظرفیت‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس در همین آزمایش توانسته‌اند به ترتیب به امتیاز ۱۳۰۰ و ۱۷۰۰ را کسب کنند.

از آنجایی که ممکن است نرم‌افزارهای بنچمارک مختلف، از الگوریتم‌های تست گوناگونی برای آزمودن دستگاه‌ها استفاده کنند، در آزمایشی دیگر این بار توسط اپلیکیشن PassMark مدل‌های مختلف آیفون ۷ را مورد بررسی قرار دادند که مانند سری قبلی، بار دیگر نسخه ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ به مراتب عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به سایر مدل‌های آن ثبت کرده است.

البته نتایج اپلیکیشن PassMark نشان می‌دهد که آیفون ۷ نسخه ۳۲ گیگابایتی اگرچه از سرعت خواندن یکسانی نسبت به سایر مدل بهره می‌برد، با این حال سرعت نوشتن اطلاعات در این مدل به مراتب بسیار پایین‌تر از سایر مدل‌ها است. همان‌طور که در جریان هستید، نتایج بنچمارک های فوق به صورت شبیه سازی شده ثبت می‌شوند و این یعنی آنکه سرعت عملکرد واقعی دستگاه در عملکرد روزانه مشخص می‌شود.

در همین راستا کارشناسان وب‌سایت gsmarena در آزمایشی دیگر این بار ضبط ۱۰ دقیقه ویدئو با کیفیت ۴K را در مدل‌های مختلف آیفون ۷ مورد بررسی قرار داده‌اند که هرچند به دلیل یکسان بودن سخت افزاری همچون تراشه و حافظه رم، تفاوت عملکرد محسوسی در هنگان ثبت تصاویر مشاهده نشده است، با این حال در هنگام Trimming کردن ویدئو توسط اپلیکیشن Photos، بار دیگر مدل ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ عملکرد بسیار ضعیف‌تری نسبت به سایر مدل‌ها از خود به جای گذاشته است، به طوری که بیان می‌شود سرعت Trimming ویدئو در مدل ۳۲ گیگابایتی، تقریباً نصف سایر مدل‌های این گوشی است.

البته آخرین آزمایش دیگر جای تردیدی بر شایعات قبلی مبنی بر عملکرد ضعیف مدل ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷ باقی نمی‌گذارد به طوری که در بار آخر یک فایل ۳٫۳ گیگابایتی در مدل‌های مختلف آیفون ۷ بارگذاری شد که سرعت نوشتن اطلاعات در مدل مذکور تقریباً یک سوم سایر مدل‌های ثبت شده است.

screenshot-www-gsmarena-com-2016-10-11-00-29-52

در جدل فوق نیز نتایج آزمایش‌های به ثبت رسیده نشان داده می‌شود که نسخه ۳۲ گیگابایتی آیفون ۷، حتی عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۶ اس از خود به جای گذاشته است. البته از آنجا که ممکن است برخی گمان کنند که ممکن است گوشی مورد انتخابی توسط gsmarena صرفاً یک مدل آزمایشی بوده باشد که بروز مشکلات سخت افزاری در آن محتمل است، کارشناسان این وب‌سایت یک آیفون ۷ خریداری شده از یکی از فروشگاه‌های اپل را در این آزمایش استفاده کرده‌اند.

البته به یاد داشته باشید که شرکت اپل، از منابع سخت افزاری مختلفی در خط تولید گوشی‌های خود استفاده می‌کند، از این رو ممکن است که مشکلات مذکور صرفاً تنها بر روی حافظه‌های یکی از شرکای سخت افزاری اپل وجود داشته باشد.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. خودم می‌گوید

    تا اینجای سال که هیچ گوشی بدرد بخوری برای خرید موجود نیست. اون از سامسونگ، اینم از اپل. ببینیم P9 هواوی چطور از آب در میاد.